۱۱۵۵۵۶۶۶ - ۰۲۱ از تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۹۷۰

سوالات متداول گمرکی و بازرگانی

سوالات متداول گمرکی و بازرگانی کارت بازرگانی چیست توسط چه مرجعی صادر می شود. كارت بازرگاني سندي است كه به موجب آن مي توان اقدام به صادرات و واردات كالا نمود و توسط شعب اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران به نام متقاضيان اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي صادر می شود. در چه […]

سوالات متداول گمرکی و بازرگانی

کارت بازرگانی چیست توسط چه مرجعی صادر می شود.
كارت بازرگاني سندي است كه به موجب آن مي توان اقدام به صادرات و واردات كالا نمود و توسط شعب اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران به نام متقاضيان اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي صادر می شود.

در چه مواردی نیاز به ارائه کارت بازرگانی نیست؟

  • شركتهاي تعاوني مرزنشينان
  • ملوانان ايراني
  • پيله وران در صورت اخذ كارت پيله وري و مجوز ورود از اداره بازرگاني شهر يا استان مربوطه
  • كارگران ايراني شاغل در خارج از كشور در صورت داشتن كارنامه شغل از وزارت كار وامور اجتماعي
  • كالاهايي كه ورود آنها به تشخيص گمرك براي فروش نمي باشد
  • كالاهاي مسافري
  • كالاهاي هديه و سوغات كه از طريق پست وارد ميگردد.

به چه کالاهایی تجاری می گویند؟

كالاهايي كه به تشخيص گمرك براي فروش وارد يا صادر ميگردد، اعم از اينكه به همان شكل يا پس از انجام عمليات توليدي، تفكيك و بسته بندي به فروش برسد تجاري تلقي خواهد شد

حقوق گمرکی چیست؟

حقوق گمركي وجهي است كه ميزان آن به موجب جدول تعرفه گمركي ضميمه اين قانون تعيين و دريافت ميشود.

سود بازرگانی چیست؟

سود بازرگاني وجهي است كه براساس قانون انحصار تجارت خارجي به موجب تصويبنامه هيئت وزيران برقرار ميگيرد.

هزینه گمرکی چیست؟

هزينه هاي گمركي وجوهی است كه ميزان و شرايط آن باتصويب هيئت وزيران براي تخليه و باربري و بارگيري و خدمات فوق العاده تعيين مي شود.

عوارض گمرکی چیست؟

عوارض دريافتي به وسيله گمرك وجوهي است كه وصول آن طبق مقررات بعهده گمرك واگذار ميشود.

منظور از شماره کوتاژ چیست؟

شماره اي است كه در تمام مراجعات و مكاتبات صاحب كالا با گمرك در مراحل بعدي مورد استناد قرار مي گيرد. به طور خلاصه شماره پرونده هر فقره بارنامه كالاي ورودي است.

ارزش سیف که گمرک برای کالای وارده ملاک عمل قرار می گرید شامل چه مواردی است؟
مل بهاي خريد كالا در مبدأ + هزينه بيمه + حمل و نقل و باربندي و ساير هزينه هايي كه مربوط به افتتاح اعتبار يا واريز بروات و هزينه هايي كه به آن كالا تا اولين گمرك انجام میگیرد.

کسر دریافتی مطالبه شده از طرف گمرک تا چه مدت می توان به آن اعتراض نمو و به کجا؟
تا سي روز از تاريخ ابلاغ مطالبه نامه و مي بايست كتبأ به گمرك صادركننده كسر دريافتي اعتراض نمود؟

دیدگاه ها

Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)
طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز