موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

وکیل ثبت اسناد
وکیل ثبت اسناد

وکیل ثبت اسناد و املاک

وکیل ثبت به وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود که در خصوص قوانین حقوقی و کیفری ایران دارای آگاهی عمومی می‌باشد ولی عمده تخصص خود را در خصوص قوانین ثبت اسناد و املاک گذاشته است؛ مباحث مربوط به ثبت در حوزه‌های متفاوتی اعم از املاک و ثبت مطرح می‌شوند که وکیل ثبت اسناد می‌تواند به‌صرف داشتن آگاهی از آیین‌نامه‌ها و قوانین حقوقی و ثبتی در این زمینه‌ها فعالیت نماید.

گستردگی مباحث مربوط به ثبت این نیاز را در افراد ایجاد می‌کند که به جهت انجام یک کار اصولی و یا پیروزی در یک دعوای حقوقی از وکیل ثبت اسناد مشاوره دریافت نمایند.

آن چه که نیاز به مشاوره با وکیل ثبت اسناد و املاک را به ما یادآور می‌شود تخصصی است که او در راستای مسائل ثبتی اعم از: تنظیم سند، تسهیل معاملات ثبتی، مشکلات و مسائل مربوط به ثبت املاک، ثبت علائم تجاری، بررسی تخصصی قراردادهای تجاری و … دارد.

تماس با وکلای پایه یک دادگستری در مورد وکیل ثبت اسناد

به این دلیل توصیه ما به شما این است که در صورت بروز مشکلات  ناشی از ثبت اسناد و یا آگاهی یافتن از شرایط ثبت شرکت و قانونی‌بودن و نبودن نوع فعالیت و مسائل مربوط به پایان کسب‌وکار خود با وکیل متخصص ثبت اسناد مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم مشاوره داشته باشید.

بهترین وکیل ثبت اسناد و املاک در تهران

از آن جایی که بحث مربوط به ثبت بسیار گسترده می‌باشد و مراجعه به وکیلی که صرفاً در این خصوص اطلاعات کلی دارد می‌تواند حتی با وجود موفقیت در پرونده برای شما با روندی طولانی و هزینه‌های بیشتری همراه باشد به شما این توصیه را می‌نماییم که در خصوص امور مربوط به ثبت صرفاً به وکیل متخصص ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید؛ مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم در این خصوص از وکیل متخصص و مجرب در این راستا استفاده می‌نماید این وکیل با قوانین و آیین نامه‌های ثبتی و حقوقی آشنایی درستی دارد و از اجحاف در حق قانونی شما به هر شکل جلوگیری می‌نماید و در خصوص ثبت حقوقی اعم از برند و املاک شما را یاری می‌نماید.

از این رو مراجعه به وکیل ثبت اسناد و املاک در هر مرحله‌ای از مشکلات شما می‌تواند امری ثمربخش باشد و صرفاً در صورت وقوع مشکل در مراحل ابتدایی حضور وکیل کارساز نیست و در هر مرحله‌ای می‌تواند با انجام مشاوره تخصصی شما را یاری نماید.

ویژگی‌های وکیل ثبت اسناد و املاک

وکیل ثبت اسناد در حوزه تخصصی خود دارای ویژگی‌هایی می‌باشد که به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • تنظیم اسناد رسمی
  • آسان ساختن معاملات ثبتی و مسائل مربوط به ثبت املاک
  • ثبت علائم تجاری و برند تجاری
  • بررسی تخصصی قراردادهای تجاری
  • ثبت حق سرقفلی و ثبت حق و حقوق تاجران

سازمان ثبت اسناد و املاک چیست؟

وکیل ثبت اسناد این سازمان را این‌گونه تعریف می‌نماید که این سازمان دولتی مکانی برای ثبت معاملات و املاک، ثبت شرکت و دارایی افراد در ایران می‌باشد که با هدف جلوگیری از تنظیم اسناد عادی ایجاد شده است.

ثبت اسناد در چه مواردی اجباری محسوب می‌شود؟

ثبت اسناد مطابق قانون اختیاری می‌باشد مگر این که عقود و معاملات انجام شده در خصوص عین یا منافع املاکی باشد که قبلاً در دفتر املاک مورد ثبت واقع شده است؛ همچنین کلیه معاملات راجع به حقوقی که قبلاً در دفتر املاک مورد ثبت واقع شده است از نظر ثبت سند اجباری محسوب می‌شود.

وکلا پایه یک دادگستری

مراجع صالح به رسیدگی امور ثبت و مصادیق آن

از آن جایی که مسائل مربوط به ثبت گسترده می‌باشد مراجع قضایی رسیدگی به این موارد ممکن است یکسان نباشد و وکیل ثبت در این خصوص می‌تواند مشاوره تخصصی و درستی به شما بدهد تا از طرح دعوای نادرست و مواجه شما با قرار عدم استماع دعوا در دادگاه جلوگیری نماید.

اختلافاتی که صلاحیت رسیدگی به آن‌ها به دادگاه عمومی داده شده است:

صلاحیت این محاکم در قانون ثبت آورده شده است؛ از جمله این دعاوی می‌توانیم به دعاوی که به ثبت املاک و مصادیق آن ارتباط دارند، دعاوی مربوط به ثبت، ابطال و اصلاح سند و دعاوی مربوط به اجرای اسناد رسمی اشاره نماییم.

 

اختلافاتی که صلاحیت رسیدگی به آن‌ها به هیات نظارت داده شده:

  • هرگاه در خصوص پذیرفتن تقاضای ثبت اختلافی بین اشخاص و اداره ثبت واقع شود و یا در خصوص تصرف افراد تزاحمی ایجاد شود رفع اختلاف و تعیین تکلیف و هرگونه اصلاح درخواست ثبت با هیات نظارت می‌باشد.
  • زمانی که هیات تشخیص دهد که در مراحل مقدماتی ثبت اشتباهی رخ‌داده و اقدامات بعدی که اشتباه رخ‌داده در آن مؤثر بوده سند باطل گشته و ثبت مجدداً مورد رسیدگی واقع می‌شود.
  • زمانی که در ثبت ملک و نقل و انتقالات بعدی آن اشتباهات قلمی رخ دهد و یا ثبت دفتر املاک متفاوت از سند رسمی و یا حکم نهایی باشد هیات بعد از انجام رسیدگی دستور به اصلاح ثبت دفتر املاک و سند مالکیت می‌دهد.
  • زمانی که قبل از ثبت ملک اشتباهاتی در خصوص مراحل مقدماتی ثبت رخ‌داده باشد و زمان ثبت آن ملک در دفتر املاک مورد توجه واقع نشده باشد و اداره ثبت بعداً آن را متوجه شود این امر در هیات نظارت مطرح می‌شود و بعد از احراز اشتباه هیات نظارت دستور به رفع اشتباه وارده می‌نماید این البته در حالتی است که اشتباه وارده به حقوق کسی خللی وارد نکند و اگر هیات نظارت تشخیص دهد که این اشتباه به حق فردی ضرر وارد می‌نماید به ذی‌نفع اخطاری می‌دهد که به دادگاه مراجعه کند و هیات نظارت بعد از آن که دادگاه در این خصوص تصمیم نهایی خود را گرفت اقدام به رفع اشتباه می‌نماید.
  • در خصوص تعارضاتی که در سند مالکیت رخ‌داده حال چه به اصل ملک اشاره داشته باشد چه به حدود و حقوق آن با هیات نظارت است.
  • اشتباهاتی که در عملیات تفکیکی رخ می‌دهد و به انتقال رسمی یا ثبت دفتر املاک منتهی می‌گردد با هیات نظارت می‌باشد.

مرجع رسیدگی به آرای هیات نظارت

مطابق ماده ۲۵ مکرر قانون ثبت اسناد و املاک مرجعی که به اعتراضات وارده در خصوص آرا صادره از هیات نظارت رسیدگی می‌نماید را شورای عالی ثبت می‌داند که این شورا خود دارای دو شعبه می‌باشد:

  • شعبه مربوط به اسناد
  • شعبه مربوط به املاک

شورای عالی ثبت نیز در مواردی به اختلافات و مسائل مطرح در خصوص ثبت رسیدگی می‌نماید و این هیات مطابق آن چه که در قانون ثبت آمده  صرفاً به‌عنوان مرجع تجدیدنظر نسبت به احکام صادره از هیات نظارت می‌باشد.

دعاوی ثبت و اسناد

وکیل ثبت اسناد و املاک بیان می‌دارد که حوزه دعاوی مربوط به ثبت بسیار گسترده هستند که به برخی از مهم‌ترین آن‌ها که امروزه در ایران بسیار مطرح می‌شوند اشاره خواهیم نمود؛ همچنین در خصوص بحث دعاوی ثبت می توانید به مقاله وکیل ملکی نیز مراجعه نمایید.

  • ابطال سند

از آن جایی که بحث ابطال سند در حوزه رسمی مطرح می‌باشد از این رو درخواست برای ابطال آن نیازمند تشریفات قانونی خاصی می‌باشد و باید به دادگاه‌های صالح مراجعه نموده و دادگاه بعد از بررسی‌های لازم و تحقیق به روی مدارک ارائه شده توسط وکیل ثبت اسناد، پرونده را  به سازمان ثبت اسناد و املاک فرستاده و در صورت عدم نقض پرونده سند رسمی به در خواست خواهان ابطال می‌شود.

  • اعتراض به ثبت ملک

زمانی که در خصوص ثبت یک ملک اعتراضی وجود داشته باشد به این معنا که ملکی که متعلق به شما می‌باشد به نام دیگری ثبت شده باشد در این حالت اگر شما مدارک لازم در خصوص احراز مالکیت خود را داشته باشید می‌توانید به راحتی در خصوص ثبت ملک به نام خود اقدامات لازم را انجام دهید و به کمک وکیل ثبت اسناد ملک را به نام خود ثبت نمایید.

  • سهم مشا و افراز

وکیل ثبت اسناد و املاک در بحث اعتراضاتی که در خصوص سهم مشاعی و افراز وجود دارد می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی به شما نماید، اعتراض در خصوص بحث سهم مشا و افراز به شکلی است که می‌تواند ناشی از اختلافات فی‌مابین شرکا و یا وراث باشد و یا این که دفتر ثبت در زمینه‌های مربوط به افراز ملک اشتباهی نماید و به سبب این اشتباه افراد ذی‌نفع نتوانند به حق درست و قانونی خود دست بیابند و از این رو متحمل خسارات فراوانی شوند از این رو وکیل ثبت بسیار می‌تواند کمک دهنده خوبی باشد.

  • باطل کردن معامله معارض

یکی دیگر از دعاوی که امروزه مطرح می‌شود و ماهیت کیفری نیز دارد  بحث معامله معارض می‌باشد به این حالت که فردی ملکی را خریداری کرده و ملک خریداری شده او توسط مالک سابق به فرد دیگری نیز فروخته شده است در این جا فردی که ملک را خریداری کرده و مالک اول محسوب می‌شود می‌تواند نسبت به فروش مال به دیگری شکایت نماید و در این راستا از وکیل ثبت یاری بگیرد.

کارمندان دفاتر رسمی ثبت اسناد چه زمانی جاعل در سند هستند؟

مطابق ماده ۱۰۰ قانون ثبت اسناد زمانی که مستخدمین و کارمندان دفاتر رسمی به‌صورت عمدی مرتکب یکی از جرم‌هایی که در ادامه خواهیم گفت بشوند جاعل به‌حساب می آیند و  مجازات به جعل و تزویر خواهند شد:

  • سندی که جعلی و مزوره باشد؛ یعنی حاوی تزویر و دروغ باشد را مورد ثبت قرار دهد.
  • سندی که لازم است مطابق قانون افرادی برای ثبت آن حضور داشته باشند را مورد ثبت قرار دهد.
  • سند را به اسم اشخاصی جز اشخاصی که آن سند را معامله کرده‌اند ثبت نماید.
  • مقدم یا مؤخر ثبت نمودن تاریخ و یا ثبت سند.
  • کارمند ثبت تمام یا جزئی از دفتر ثبت را معدوم و یا پنهان نماید و یا به‌وسیله یک ابزار متقلبانه سند را از اعتبار بیندازد.
  • سندی را که به شکل واضح از سندیت افتاده مورد ثبت قرار دهد.
  • سندی را که باید منتقل شود با آگاهی از این امر که شخصی که به او سند را انتقال می‌دهد مالک سند نیست مورد ثبت قرار دهد.

مزایای استفاده از خدمات موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

مراجعه به مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم و دریافت مشاوره از وکیل ثبت اسناد برای افرادی که قرارداد وکالت با این مجموعه تنظیم می‌نمایند امتیازاتی دارد که به آن اشاره خواهیم نمود تا بتوانید در خصوص دریافت خدمات از این مؤسسه به‌درستی تصمیم بگیرید.

  • تمامی اقداماتی که در خصوص پرونده‌های ثبت شرکت می‌باشد در هر حوزه‌ای اعم از طرح، ایده و اختراع را وکیل متخصص انجام می‌دهد.
  • حضور وکیل متخصص در مراجع صالح و سازمان ثبت اسناد جهت دفاع درست و مستند به قوانین از موکل بدون نیاز به حضور موکل.
  • ارائه هر نوع مشاوره حضوری و تلفنی به‌صورت تخصصی در طول شبانه‌روز.
وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

سؤالات متداول وکیل ثبت اسناد و املاک

هزینه وکیل ثبت اسناد و املاک چقدر می‌باشد؟

 مقدار حق‌الوکاله وکیل ثبت بر اساس نوع دعوای مطرح شده و پیچیدگی و حساسیت پرونده‌ای که مطرح شده تعیین می‌گردد و در این خصوص تعرفه مشخص و قانونی وجود ندارد.

 

زمانی که در نحوه تنظیم اسناد و تطابق آن با قوانین ایراد و مشکلی حاصل شود رفع مشکل با کیست؟

در این خصوص زمانی که مشکلی رخ دهد رفع این اشتباه در صلاحیت هیات نظارت می‌باشد.

 

زمانی که ذی‌نفع قبل از اجرای رأی صادره از هیات نظارت شکایت نماید اجرای رأی تا چه زمانی متوقف خواهد شد؟

اجرای رأی تا زمان اعلام نظر شورای عالی ثبت متوقف خواهد شد و زمانی که شورا در این رسیدگی رأی هیات نظارت را تأیید نماید رأی مجدد اجرا خواهد شد.

 

رسیدگی و رفع هرگونه اختلاف در عملیات تفکیکی که با هیات نظارت می‌باشد به چه شرطی صورت می‌پذیرد؟

مشروط بر این که این رسیدگی به حق کسی اختلالی وارد نسازد صلاحیت رسیدگی آن با هیات نظارت می‌باشد.

 

مجازات ثبت اسناد و املاکی که مخالف با قانون ایران باشد توسط اعضای ثبت اسناد و املاک چه می‌باشد؟

اقدام این افراد به جهت این که مطابق قانون جرم محسوب می‌شود با مجازات یک تا سه سال انفصال از خدمات دولتی همراه خواهد بود.

 

هرگاه فردی نسبت به ملکی که متعلق و در تصرف دیگری بوده خود را متصرف اعلام نماید و تقاضای ثبت داشته باشد مجرم است؟

بله مطابق قانون ثبت اسناد زمانی که فردی به‌دروغ خود را متصرف اعلام و درخواست ثبت سند نماید کلاهبردار می‌باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »