موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

وکیل ثبت احوال
وکیل ثبت احوال

وکیل ثبت‌ احوال

وکیل ثبت احوال به وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود که دانش‌آموخته حقوق و دارنده‌ی مدرک معتبر از سوی کانون وکلای دادگستری جهت فعالیت حقوقی خود می‌باشد. وکیل ثبت‌ احوال نسبت به‌ تمامی حوزه‌های حقوقی و کیفری تبحر و مهارت دارد؛

او عمده تخصص و فعالیت خود را در زمینه ی مسائل مربوط به ثبت‌ احوال گذاشته است، در واقع وکیل ثبت‌ احوال به‌تمامی مسائل و مشکلات مربوط به احوال شخصیه افراد که می‌تواند شامل بحث سن، جنسیت، وضعیت تجرد، نام و نام خانوادگی باشد افراد را یاری رساند؛ چرا که مسائل مربوط به هویت انسان‌ها در جامعه به‌نوعی معرف آن‌ها هستند و در کلیه مسائل اجتماعی، فرهنگی و مالی فرد تأثیر به سزایی دارند و بروز مشکلاتی در خصوص آنها می‌تواند فرد را چه از حیث روحی و چه مادی تا مرز افسردگی برساند و چه‌بسا مشاوره با وکیل ثبت‌ احوال متخصص می‌تواند برای آن شخصی که دچار مشکل شده است راه حلی کارگشا باشد.

ثبت‌ احوال چیست؟

ثبت‌ احوال به‌نوعی به احوال شخصیه افراد برمی‌گردد، حال این که این احوال شخصیه چه می‌باشد باید بیان داشت که احوال شخصیه از دو مفهوم اهلیت و وضعیت تشکیل می‌شود که وضعیت اشاره به حقوق و تکالیفی دارد که به‌واسطه اوصافی برای فرد ایجاد می‌شود؛ مانند سن، جنسیت، ملیت و … که نشان‌دهنده وضعیت فرد می‌باشد؛ اهلیت نیز اشاره به داشتن یک حق و به مرحله اجرا در آوردن آن به‌واسطه آن اوصافی است که فرد دارا می‌باشد، در واقع بعد از مشخص‌کردن اوصاف فرد که برگرفته از وضعیت می‌باشد می‌توان اهلیت او را در خصوص انجام یک سری از امور مشخص نمود. مانند آن که فرد به‌واسطه سن خود و رسیدن به سن قانونی توانایی انجام خریدوفروش را داشته باشد چه‌بسا که اگر صغیر باشد و به سن قانونی نرسیده باشد انجام معاملات مالی تحت یک سری شرایط خاص صورت می‌گیرد.

سازمان ثبت‌ احوال چیست و چه وظایفی دارد؟

سازمان ثبت‌ احوال یک شخصیت حقوقی مستقل به لحاظ اداری، مالی می‌باشد که وابسته به وزارت کشور فعالیت خود را انجام می‌دهد.

این سازمان به شکل متمرکز اداره می‌گردد و تمامی ادارات در سطح کشور تابع ستاد مرکزی هستند.

ثبت‌ احوال طبق وظایفی که به او داده شده است خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد.

سازمان ثبت‌ احوال دارای وظایفی است که این وظایف در قانون ثبت قرار داده شده است که آن‌ها را بیان می‌نماییم و در خصوص چندی از آن‌ها توضیحاتی می‌دهیم:

  • ثبت واقعه تولد و صادر نمودن برگه تولد در شناسنامه یا همان کارت شناسایی.
  • ثبت واقعه فوت و صادر نمودن گواهی فوت فرد.
  • عوض‌کردن شناسنامه‌های قدیمی مردم.
  • ثبت نمودن نکاح و طلاق افراد.
  • صادر نمودن گواهی تولد برای اتباع خارجی.
  • تنظیم نمودن دفاتر ثبت تمامی وقایع و نام خانوادگی.
  • جمع‌آوری نمودن آمار انسانی از سراسر کشور و منتشر کردن آن.
  • وظایف دیگری که مطابق قانون به عهده این سازمان قرار گرفته است.

چند مورد از وظایف سازمان ثبت احوال را توضیح دهید؟

ثبت تولد:

ثبت تولد یکی از وظایف اصلی سازمان ثبت‌احوال است چرا که عدم ثبت تولد و صدور کارت شناسایی می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در آینده برای فرد متولد بشود؛ ازاین‌رو والدین فرد متولد شده موظف به ثبت تولد فرزند خود ظرف  ۱۵ روز از تاریخ تولد هستند و ثبت‌احوال نیز موظف به ثبت این رویداد است.

 صادر نمودن شناسنامه

هر انسانی در جامعه امروزی برای انجام کلیه کارهایی که زمینه مالی، فرهنگی و … دارد به یک کارت شناسایی یا همان اوراق هویتی احتیاج دارد در واقع این کارت شناسایی که شامل شناسنامه و کارت ملی می‌باشد مشخص‌کننده و معرفی‌کننده فرد از حیث نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و ملیت او می‌باشد که در هر ارگان و سازمان دولتی و خصوصی وجود آن بسیار موردنیاز دیده می‌شود به همین دلیل ثبت‌ احوال وظیفه ثبت این موارد را در شناسنامه دارد و جز وظایف مهم او محسوب می‌گردد.

ثبت گواهی فوت

وظیفه دیگر ثبت‌ احوال، ثبت فوت فرد است چرا که همان گونه که تولد فرد باید ثبت گردد تا آثار حقوقی به دنبال آن برای فرد بار شود، فوت او نیز باید برای مواردی در خصوص بحث انحصار وراثت ثبت گردد، بعد از فوت فرد گواهی فوت توسط پزشک صادر و در طی ده روز باید به ثبت ارائه گردد.

ثبت ازدواج و طلاق

دفاتر رسمی ازدواج و طلاق وظیفه ثبت را برعهده دارند و بعدازاین امر باید آن را به اطلاع سازمان ثبت‌احوال برسانند و سازمان ثبت‌احوال موظف است که این امر را در شناسنامه افراد ثبت نماید.

تغییر نام و نام خانوادگی تحت چه شرایطی صورت می‌گیرد؟

وکیل ثبت‌ احوال بیان می‌دارد که روند تغییر نام و نام خانوادگی در ظاهر روندی ساده دارد؛ ولی در عمل از حساسیت بالایی برخوردار است که باید به آن حتماً بادقت بالایی رسیدگی شود و بدون مشاوره با وکیل ثبت‌احوال بهتر است فرد متقاضی هیچ اقدامی نکند چرا که قطعاً با حکمی که موردنظر او نیست مواجه می‌گردد حال دراین‌خصوص باید به مواردی توجه کرد که این موارد شامل زیر می‌باشد:

  • فرد متقاضی باتوجه‌به دستورالعملی که در خصوص بحث تعویض نام در شناسنامه آمده است باید به سازمان ثبت‌ احوال مراجعه نماید این به معنای آن است که دیگر دادگاه دراین‌خصوص رسیدگی انجام نمی‌دهد.
  • امروزه تقاضای تغییر نام در کمیته‌ای که در سازمان ثبت‌ احوال تشکیل شده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در خواست این تغییر نام توسط وکیل ثبت‌ احوال صورت می‌پذیرد و او تلاش می‌کند که حتی اگر نام فرد از نام‌هایی است که قابل تغییر نیست با ارائه دلایل منطقی و قانع‌کننده رأی مثبت کمیته را دریافت نماید.
  • در واقع وکیل ثبت‌ احوال با ارائه دلایلی نظیر آن که نام ثبت شده فرد نامی نیست که او را با آن می‌شناسند و در جامعه با نام دوم خود که متقاضی ثبت آن است شناخته می‌شود و این موضوع برای او در جامعه که دارای دو اسم می‌باشد مشکلاتی ایجاد کرده و از لحاظ روحی دچار آسیب‌های فراوان شده است کمیته را مجاب به قبول درخواست می‌نماید.

 در تغییر نام خانوادگی چه مواردی باید موردتوجه واقع شود؟

  • در خصوص تغییر نام خانوادگی نیز به همین شکل است و تغییر آن با تصویب سازمان ثبت‌ احوال انجام می‌شود. همچنین فرد متقاضی باید ۱۸ سال به بالا باشد و اگر نباشد باید حکم رشد دریافت نماید. در بحث درخواست تغییر نام خانوادگی دقت بیشتری باید لحاظ گردد چرا که در خصوص این درخواست بحث حق‌تقدم مطرح می‌شود به این معنا که اگر شما پیشنهاد خود را ارائه دهید و این نام خانوادگی قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده باشد شما باید بتوانید رضایت آن فرد را در خصوص ثبت این نام خانوادگی دریافت نمایید در این جا وکیل ثبت‌احوال می‌تواند به شما در روند گرفتن رضایت فردی که نسبت به شما حق‌تقدم دارد کمک بسیاری نماید همچنین او با ارائه مدارک لازم در خصوص درخواست موردنظر شما می‌تواند کارشناسان ثبت را برای قبول درخواست قانع نماید.

حذف نام همسر از شناسنامه تحت چه شرایطی صورت می‌گیرد؟

قانون ثبت‌احوال در خصوص حذف نام همسر چه مرد و چه زن از شناسنامه قوانینی را وضع نموده است که افراد می‌توانند مطابق با آن و به کمک وکیل ثبت‌احوال اقدام به حذف نام بنمایند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود:

در بحث حذف نام همسر توسط زن شرایطی از قبیل باکره و باکره نبودن زن به جهت ارتباط با همسر خود مطرح شده است که مطابق آن زنی که قبل از ارتباط زناشویی و درحالی‌که باکره می‌باشد از شوهر خود جدا شود نام همسر او طبق شرایطی از شناسنامه حذف خواهد شد که در این جا وکیل ثبت‌احوال در خصوص مدارکی که برای ارائه نیاز می‌باشد به شما یاری می‌رساند این مدارک شامل: گواهی بکارت، سند رسمی طلاق و کارت شناسایی است.

در صورتی هم که زن باکره نباشد مدارکی نظیر کارت شناسایی، سند طلاق، ثبت ازدواج جدید و … موردنیاز است.

 در این جا بحث ثبت ازدواج اشاره به این دارد که حذف نام همسر تنها در صورتی انجام می‌شود که فرد همسر دومی اختیار نماید و این ازدواج به طور رسمی مورد ثبت واقع گردد و بعد از ثبت ازدواج و با آگاهی همسر دوم این درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورت فوت همسر نیز گواهی فوت، سند ازدواج و کارت شناسایی باید تحویل داده شود تا به درخواست شخص متقاضی رسیدگی شود.

وکیل ثبت‌ احوال و ثبت ازدواج

وکیل ثبت‌احوال ازدواج را جز آن دسته از مسائلی می‌داند که احوال شخصیه در آن دخیل و مسائل مربوط به آن به‌نوعی با اداره ثبت در ارتباط است، حال در بحث ازدواج این موضوع به شکل عادی و در روند قانونی خود باید توسط ثبت‌احوال مورد ثبت واقع شود به این صورت که دفاتر رسمی ازدواج موظف هستند نکاح منعقد شده را ثبت و در شناسنامه زوجین درج نمایند و آن را به ثبت‌احوال تحویل نمایند، ولی گاهی مسائل و چالش‌هایی ممکن است در روند ثبت ازدواج رخ دهد که وکیل ثبت می‌تواند بسیار راه‌گشای افراد باشد.

این مسائل مربوط به ازدواج می‌تواند در خصوص ثبت ازدواج رخ دهد و با کمک وکیل قابل‌حل باشد که به آن می‌پردازیم:

  • افرادی که ازدواج آن‌ها در دفتر رسمی ازدواج مورد ثبت واقع نشده، می‌توانند با مراجعه به وکیل ثبت‌احوال و تنظیم یک اقرارنامه رسمی ازدواج خود را ثبت نمایند. این اقرارنامه به‌نوعی بیانگر وجود رابطه زوجیت بین افرادی است که خواهان ثبت ازدواج خود هستند.
  • وکیل ثبت‌احوال در تنظیم اقرارنامه مواردی را مدنظر قرار داده و مطابق با آن اقرارنامه‌ای اصولی تنظیم می‌نماید، اولین موردی که وکیل ثبت‌احوال باید به آن دقت کند بحث سن زوجین است که سن زوج از بیست و زوجه از هجده نباید کم‌تر باشد، مورد مهم دیگر نیز آن است که در تاریخ اعلام شده از طرف زوجین در خصوص ثبت ازدواج، آن‌ها ازدواج دیگری را با فرد دیگری منعقد نکرده باشند.
  • بعد از آن که اقرارنامه مورد تنظیم واقع شد با پیگیری وکیل ثبت‌احوال، او نمایندگان ثبت را موظف می‌کند که رونوشتی از اقرارنامه را به مرجع قضایی صالح ارجاع نمایند.

ابطال شناسنامه به چه شکل صورت می‌گیرد؟

بحث ابطال شناسنامه بنابر آن چه وکیل ثبت‌ احوال بیان می‌دارد از آن جایی مطرح می‌گردد که گاهی غلط‌های املایی در شناسنامه به هنگام ثبت صورت می‌گیرد و این اشتباه به‌نوعی منجر به بروز مشکلات بسیاری برای فرد دارنده شناسنامه می‌شود در این حالت فرد متقاضی ابطال شناسنامه به کمک وکیل ثبت‌ احوال دعوایی بر علیه سازمان ثبت مطرح می‌نماید که مراحلی باید در این جا طی شود:

  • در این جا بحث ابطال شناسنامه مستلزم تنظیم دادخواست حقوقی است و این دادخواست بعد از تنظیم باید در سامانه ثنا ثبت شده و دادگاه وقتی برای رسیدگی به این درخواست تعیین نماید.
  • بعد از آن که جلسه رسیدگی تعیین شد جلسه در دادگاه تشکیل می‌شود و طرفین در دادگاه حضور پیدا می‌کنند و هر یک به نحوی اظهارات خود را بیان می‌نمایند که در این جا وکیل ثبت‌احوال به نفع خواهان در دادگاه حضور دارد.
  • بعد از آن که اظهارات خواهان از جانب وکیل بیان شد و خوانده نیز دفاعیات خود را مطرح نمود دادگاه تصمیم نهایی خود را گرفته و بعد از اعلام ختم رسیدگی رأی موردنظر را صادر می‌نماید.

ابطال فوت به چه نحوی صورت می گیرد؟

وکیل ثبت‌ احوال بیان می‌دارد که گاهی این موضوع رخ می‌دهد که برای فردی به‌اشتباه گواهی فوت صادر می‌شود و یا فردی فوت کرده و تاریخ فوت او به‌اشتباه در شناسنامه و گواهی فوت او درج می‌گردد به همین دلیل در فرض اول، فردی که زنده می‌باشد به کمک وکیل ثبت‌احوال و آماده‌سازی مدارکی که برای طرح دعوا نیاز می‌باشد اعم از کارت شناسایی، گواهی فوت صادر شده و … اقدام به طرح دعوا می‌نماید.

در این جا دادگاه‌های عمومی حقوقی صلاحیت رسیدگی به دعوای ابطال واقعه فوت و رفع اثرات آن را دارند و هیئت حل اختلاف ثبت‌احوال اجازه ورود به این امر را ندارد به همین دلیل باتوجه‌به رأی وحدت رویه صادره هیئت عمومی دیوان عالی کشور در صورت نامعلوم بودن تاریخ فوت و یا خلاف واقع بودن آن باتوجه‌به این امر که واقعه فوت آثار حقوقی را به وجود می‌آورد که شامل زوال اهلیت و حقوق قانونی و وراثت می‌شود تغییر آن در صلاحیت رسیدگی مراجع قضایی است و این رسیدگی از صلاحیت هیئت حل اختلاف خارج می‌باشد.

ویژگی‌های وکیل ثبت‌ احوال

  • وکیل ثبت احوال دارای مهارت و تخصص فراوان در تهیه و تنظیم دادخواست حقوقی است.
  • تخصص و تجربه بسیار در خصوص تنظیم لایحه قانونی با رعایت کلیه اصول حقوقی.
  • اطلاعات و تخصص کامل نسبت به کلیه قوانین مربوط به حوزه قوانین ثبت‌احوال.
  • آگاهی از کلیه مراحل مربوط به رسیدگی پرونده‌های مربوط به ثبت‌احوال اعم از تغییر نام خانوادگی.
  • ارائه ادله اثبات دعوای مناسب و اقناع‌کننده در پرونده مطروح.

علت اهمیت وجود وکیل ثبت‌ احوال چیست؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که مسائلی که مربوط به اداره ثبت و امورات مربوط به این حوزه می‌شود، ساده است و می‌توان به طرق عادی آن‌ها را به انجام رساند؛ مثلاً در بحث تغییر نام و نام خانوادگی این موارد را ساده قلمداد می‌کنند که با دادن یک درخواست به اداره ثبت‌احوال می‌توانند به آن چه هدفشان می‌باشد دست بیابند، اما آن چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد و وکیل ثبت‌احوال می‌گوید چیز دیگری را نشان می‌دهد و خبر از پیچیده بودن روند این کار دارد.

در واقع از نظر قانون شناسنامه هر فرد جز سند رسمی محسوب و به‌نوعی نشان‌دهنده هویت یک فرد می‌باشد و این سند در واقع مهم‌ترین سندی هست که فرد در جامعه از آن برخوردار شده و با استفاده از آن حال در هر شکلی از یک هویت قانونی و اجتماعی برخوردار می‌شود؛ این سند در واقع کلیدی برای انجام امور حقوقی فرد می‌باشد. پس باتوجه‌به این که این سند رسمی یا همان اوراق هویتی از نظر قانون اهمیت دارد و به‌نوعی با احوال شخصیه شما و کلیه اقداماتی که شما ذیل این احوال شخصیه انجام می‌دهید در ارتباط است، قانون در خصوص هرگونه تغییرات در این اوراق هویتی سخت‌گیرانه عمل می‌نماید و انجام هرگونه اقدام دراین‌خصوص بهتر است با کمک وکیل ثبت‌احوال متخصص صورت پذیرد تا ریسک شکست شما را کاهش دهد.

وکیل ثبت‌ احوال در واقع از آن جایی که با مسائل حقوقی آشنایی دارد می‌تواند حضور مؤثری برای افراد داشته باشد چرا که طی‌کردن این راه مستلزم گذر از یک مسیر قانونی می‌باشد و قانع کردن قاضی به‌سادگی صورت نمی‌پذیرد و افراد باید مدارک و همچنین فن بیان مناسبی برای این موضوع داشته باشند و وکیل ثبت‌ احوال می‌تواند یاری‌دهنده خوبی در این مسیر باشد و افراد را به نتیجه دلخواه برساند.

چرا باید وکیل ثبت‌ احوال مؤسسه فرهنگ تفاهم را انتخاب نماییم؟

وکلای پایه یک دادگستری در کشور ما باتوجه‌به این امر که حوزه مربوط به ثبت حساسیت‌های خاص خود را دارد کمتر وارد این عرصه می‌شوند به همین دلیل پیداکردن یک وکیل ثبت‌ احوال متخصص باتجربه سخت به نظر می‌آید، اما مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم این مشکل را برای شما حل کرده است و در مجموعه خود از وکیل ثبت‌احوال استفاده نموده است.

وکیل ثبت‌ احوال با داشتن اطلاعات بسیار و کافی در خصوص قوانین ثبت‌احوال و مدنی کشور بسیار ارجح‌تر از سایر وکلایی می‌باشد که در این عرصه فعالیت انحصاری نداشته‌اند، همچنین وکیل ثبت‌ احوال مجموعه با داشتن پرونده‌های بسیار و گرفتن آرای مثبت در زمینه‌هایی اعم از تغییر نام و نام خانوادگی، حذف نام همسر، ابطال شناسنامه و واقعه فوت، اخذ شناسنامه برای اتباع ایرانی مقیم خارج کشور و اتباع بیگانه ساکن کشور توانسته رزومه خوبی برای خود به دست بیاورد و این اطمینان را ایجاد نماید که به‌صرف تخصصی که در این حوزه دارد می‌تواند شما را برای رسیدن به هدف موردنظر یاری رساند.

بهترین وکیل ثبت‌ احوال در تهران

شما می‌توانید در خصوص مشکلات پیش‌آمده ناشی احوال شخصیه خود و مصادیق آن اعم از تغییر نام و نام خانوادگی و … با وکیل ثبت‌احوال متخصص مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم که به کلیه قوانین و حقوق مربوط به این حوزه اشراف و آگاهی دارد مشاوره داشته باشید که در صورت نیاز با انعقاد قرارداد وکالت از وکیل ثبت‌ احوال متخصص در این حوزه یاری بطلبید چرا که انتخاب وکیل پایه یک دادگستری درست در این زمینه می‌تواند بهترین تصمیم برای رسیدن به حق شما باشد.

وکیل ثبت‌ احوال از آن جایی که تخصص و مهارت بسیاری در حل پرونده‌های مربوط به ثبت دارد و باتوجه‌به آن که بیشترین زمان خود را در زمینه‌های مربوط به ثبت‌احوال که منشأ آن‌ها احوال شخصیه افراد است گذاشته و می‌تواند به درست شکل و در کم‌ترین زمان ممکن مشکلات افراد را حل نماید.

 توصیه ما نیز به شما این است که حتماً با یک وکیل ثبت‌احوال در خصوص مسائل مربوط به احوال شخصیه خود مشورت نمایید چرا که مسائلی اعم از تغییر نام و یا تغییر دادن سن در شناسنامه در ظاهر مسائلی ساده به نظر می‌آیند که افراد گمان می‌کنند با کمترین هزینه و زمان می‌توانند به‌صورت فردی برای رسیدن به نتیجه موردنظر خود اقدام نمایند و چه‌بسا با قدم گذاشتن در این مسیر تازه متوجه سختی کار می‌شوند و نمی‌توانند به حق موردنظر خود برسند به همین علت مشاوره با وکیل ثبت‌احوال به‌نوعی یک پیشنهاد مهم محسوب می‌شود، چرا که وکیل ثبت‌احوال می‌تواند در خیلی از موارد با آوردن دلایل درست و قانع‌کننده برای قاضی، رأی موردنظر شما را به دست آورد.

مزایای مشاوره با وکیل ثبت‌ احوال مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

از مزایای مشاوره با وکیل ثبت‌احوال متخصص که وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد این است که وکیل ثبت‌احوال ازآن‌جهت که نسبت به‌تمامی قوانین حقوقی مربوط به بحث ثبت‌ احوال و قوانین مدنی اطلاعات کامل و جامع دارد می‌تواند فردی را که به نحوی چه از نظر مادی و معنوی دچار ضرر شده است را به بهترین شکل به‌صورت حضوری و غیرحضوری از طریق تلفن و اینترنت راهنمایی کند و راه‌هایی را که فرد می‌تواند با قدم گذاشتن در آن به درست‌ترین شکل به حق خود برسد به او بازگو نماید؛ به همین دلیل پیشنهاد ما برای شما این است که حتماً با وکیل ثبت‌احوال متخصص که در تمامی زمینه‌های مربوطه به ثبت‌احوال و مصادیق آن آگاهی دارد صحبت نمایید.

وکیل ثبت‌ احوال مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم می‌تواند در خصوص کلیه اموری که مربوط به اداره ثبت می‌باشد افراد متقاضی را یاری برساند که شامل مسائلی در خصوص: تغییر نام و نام خانوادگی، تغییر سن اعم از کاهش یا افزایش سن، اصلاح شناسنامه از حیث غلط‌های املایی، حذف نام همسر سابق و … می‌باشد که خود شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده انجام کلیه امور مربوط به درخواست خود را به وکیل ثبت‌احوال متخصص و تضمینی بسپارید.

سؤالات متداول

 آیا در شناسنامه المثنی مرد و زن آخرین ازدواج و طلاق ثبت خواهد شد؟

بله در شناسنامه‌ای که به شکل المثنی صادر می‌شود نیز تمامی این موارد ثبت خواهد شد.

 

اگر دختر بدون رابطه جنسی طلاق‌گرفته باشد در شناسنامه المثنی ازدواج و طلاق او ثبت می‌شود؟

خیر، این موارد در شناسنامه المثنی ثبت نمی‌شود و افشای این موضوع فقط با اجازه صاحب شناسنامه و مراجع قضایی امکان‌پذیر می‌باشد.

 

در مواردی که تغییر نام خانوادگی از حدود اختیار ثبت‌احوال خارج باشد چه اقدامی باید انجام داد؟

در این صورت متقاضی تغییر باید به دادگاه محل سکونت و یا محل صدور شناسنامه مراجعه و درخواست تغییر نام خانوادگی خود را بنماید.

 

در ثبت تولد بین فرد ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود دارد؟

بله برای فرد ایرانی شناسنامه و برای فرد غیرایرانی گواهی تولد صادر می‌گردد.

امتیاز این مقاله
۴.۸/۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »