موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

transgender-lawyer
transgender-lawyer

وکیل تغییر جنسیت

 وکیل تغییر جنسیت به وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود که نسبت به تمامی قوانین حوزه کیفری و حقوقی آگاهی کامل دارد اما عمده تخصص و دانش خود را در زمینه مسائل مربوط به تغییر جنسیت و شرایطی که ذیل آن نیاز است گذاشته و به افرادی که متقاضی تغییر جنسیت به هر شکل هستند، در هر جنسیتی یاری می­ رساند.

از آن جایی که امروزه درخواست های مربوط به تغییر جنسیت زیاد شده است و افراد زیادی تمایل دارند که خواسته خود را در این خصوص عملی نمایند ولی به دلیل عدم آشنایی با قوانین و پروسه تغییر جنسیت و همچنین دردسر هایی که ممکن است برای افراد ذیل رسیدگی‌های مداوم صورت بگیرد و این اشخاص را از نظر روحی و جسمی دچار آسیب نماید مراجعه به وکیل تغییر جنسیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است و این افراد را ترغیب به مشاوره با وکیل تغییر جنسیت می‌نماید.

بهترین وکیل تغییر جنسیت در تهران

شما می‌توانید در رابطه با موضوعات پیش‌آمده ناشی از تغییر جنسیت و انجام کامل مراحل آن توسط فردی متخصص و آشنا به قوانین با وکیل تغییر جنسیت متخصص در امور حقوقی و خانواده مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم که به کلیه قوانین و حقوق مربوط به این حوزه اشراف و آگاهی دارد مشاوره داشته باشید که در صورت نیاز با انعقاد قرارداد وکالت از وکیل تغییر جنسیت متخصص در این حوزه یاری بطلبید چرا که انتخاب وکیل پایه یک دادگستری درست و مجرب در این زمینه می‌تواند بهترین تصمیم برای رسیدن به حقوق فردی شما باشد.

تغییر جنسیت چیست؟

وکیل تغییر جنسیت این امر را به این شکل تعریف می‌نماید که افرادی که تمایل به تغییر دارند از نظر روان‌شناسی و پزشکی با اختلال مواجه هستند که در این خصوص در دسته های مختلفی قرار می‌گیرند به این شکل که برخی از آن‌ها به عنوان ترنس سکشوال و برخی خنثی یا همان دوجنسی هستند.

افرادی که ترنس سکشوال می‌باشند از نظر جسمی مشکلی ندارند ولی از حیث روحی با جنسیت خود تطابق ندارند. دوجنسی‌ها در هر دو حالت مشکل دارند که هر دو این گروه می‌توانند با رعایت شرایط و ضوابطی جنسیت خود را تغییر دهند.

انواع تغییر جنسیت

  • تغییر جنسیت مرد به زن: این نوع از تغییر جنسیت به این شکل است که فردی که جنسیت مذکر دارد با روحیه ای زنانه زندگی می‌کند و تمایل به تغییر جنس خود به زن دارد.

اقداماتی که برای این تغییر انجام می‌شود شامل: کاشت سینه، حذف مو زاید، برداشت اندام‌های مردانه، هورمون تراپی و انجام جراحی های مربوط به زنانه کردن صورت و اندام.

  • تغییر جنسیت زن به مرد: این نوع از تغییر جنسیت به این صورت است که فرد دارای جنسیت مؤنث می‌باشد ولی با روحیه مردانه زندگی می‌کند و تمایل به تغییر جنسیت خود دارد.

اقداماتی که برای این تغییر انجام می‌شود شامل: برداشتن بافت سینه، برداشت اندام‌های زنانه، ایجاد آلت تناسلی مردانه و هورمون تراپی به جهت مردانه شدن مواردی چون رشد مو و کلفت شدن صدا

وکلا پایه یک دادگستری

مراحل تغییر جنسیت

انجام تغییر جنسیت مطابق قانون ایران باید صورت بگیرد و فردی که متقاضی این امر می‌باشد باید کلیه مراحل مربوط به تغییر را انجام دهند چرا که عدم انجام حتی یک مورد می‌تواند فرد را با مشکل و حتی رد درخواست توسط دادگاه مواجه سازد، از این رو خیلی بهتر است که وکیل تغییر جنسیت متخصص در این روند فرد را راهنمایی نماید و انجام تمامی مراحل قانونی آن را به دست بگیرد.

  • عمل تغییر جنسیت به عنوان یک عمل پزشکی شناخته می‌شود که در واقعیت با ماهیت حقوقی همراه است، این ماهیت حقوقی در واقع اشاره به مسائلی چون تغییر در کارت های شناسایی، تغییر در میزان سهم الارث، دیه و… دارد که این موارد انجام درست تغییر جنسیت و رعایت مراحل انجام آن را واجب می‌نماید.
  • فردی که می‌خواهد تغییر جنسیت دهد باید دادخواستی مبنی بر تغییر جنسیت توسط وکیل تنظیم نماید و سپس آن را در سامانه ثنا ثبت کرده و منتظر تعیین جلسه رسیدگی به موضوع درخواست خود باشد که در این جا وکیل تغییر جنسیت می‌تواند در جلسه رسیدگی حضور بیابد.
  • بعد از آن که پرونده به دادگاه که به موجب ماده ۴ قانون حمایت خانواده در صلاحیت دادگاه خانواده است، ارجاع داده شد شخص قاضی پرونده فرد درخواست دهنده را به پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد تا این سازمان فرد را به روان‌پزشک ارجاع دهد تا مراحل درمانی آغاز گردد.
  • زمانی که روان‌ پزشک موضوع اختلال در جنسیت فرد را تأیید نمود باید این امر را به پزشکی قانونی ارجاع و گزارش دهد، در این حالت پزشکی قانونی نظر خود را به همراه نظر شخص روان‌ پزشک به قاضی ارائه می‌دهد و قاضی در این جا با در نظر گرفتن مدارک حکم به تغییر جنسیت فرد را صادر می‌کند.

آثار حقوقی بعد از تغییر جنسیت

وکیل تغییر جنسیت بیان می‌نماید که بعد از انجام تغییر جنسیت که یک عمل پزشکی می‌باشد آثار حقوقی برای فرد به وجود می‌آید و تغییراتی در آن مطابق قانون ایجاد می‌شود که به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

  • اثر تغییر جنسیت در ازدواج

زمانی که فرد ترنس سکشوال ازدواج می‌کند و بعد از ازدواج تصمیم به تغییر جنسیت خود می‌گیرد آثاری نسبت به ازدواج منعقد شده به وقوع خواهد پیوست، به این صورت که عقد نکاح صورت گرفته به علت هم جنس شدن طرفین باطل می‌باشد و اگر بین این دو رابطه زناشویی برقرار شده باشد مهریه باید پرداخت گردد و اگر ارتباط زناشویی نباشد مهریه ای به زن تعلق نمی‌گیرد.

 

  • اثر تغییر جنسیت در حضانت طفل

در صورتی که فرد ترنس سکشوال فرزندی داشته باشد و بخواهد بعد از مدتی جنسیت خود را عوض نماید در حالتی که مرد باشد در خصوص حضانت او تغییری ایجاد نمی‌گردد و او می‌تواند همچنان سرپرست طفل خود باشد.

زمانی که مادر درخواست این تغییر را داشته باشد تا زمانی که زنده است نقش مادری را خواهد داشت و حضانت فرزند خود را تا هفت سالگی می‌تواند داشته باشد.

 

  • اثر تغییر جنسیت در نفقه

در صورتی که زن بخواهد جنسیت خود را تغییر دهد الزامی از جانب مرد برای پرداخت نفقه به او وجود ندارد و مطابق قانون نفقه ای به او داده نمی‌شود، اما اگر مرد بخواهد این کار را انجام دهد باید نفقه زن خود را بپردازد.

  • اثر تغییر جنسیت در ارث

زمانی که فردی می‌خواهد تغییر جنسیت دهد این موضوع در خصوص ارثی که از والدین خود می‌برد نیز مؤثر خواهد بود،  به این نحو که اگر در زمان حیات والدین تغییر صورت بگیرد بر اساس جنسیت جدید از ارث بهره‌مند خواهد شد، اگر این تغییر بعد از فوت والدین باشد مطابق جنسیت سابق خود ارث خواهد برد.

  • اثر تغییر جنسیت در دیه و قصاص

فردی که جنسیت خود را مطابق با مراحل قانونی تغییر می‌دهد و آثار حقوقی و فقهی به طور کامل در خصوص تمام مسائل به او مترتب می‌شود، وضعیت جنسی فعلی او ملاک دریافت دیه می‌باشد به این شکل که اگر از زن به مرد تبدیل شده باشد و باید به او دیه پرداخت شود جنسیت فعلی او مورد نظر واقع می‌شود نه جنسیتی که سابقاً داشته است.

  • اثر تغییر جنسیت در خدمت سربازی

افرادی که اقدام به تغییر جنسیت کرده‌اند در خصوص بحث سربازی خود ممکن است دچار سردرگمی شوند، در این خصوص قانون برای این اشخاص معافیت در نظر گرفته است و  اشخاصی هم که فعلاً مسئله هویتی آن‌ها مورد تعیین و تایید نهایی قرار نگرفته است معافیت موقت دریافت می‌کنند تا پزشکی قانونی حکم نهایی خود را صادر نماید.

مزایای مشاوره با وکیل مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

از مزایای مشاوره با وکیل تغییر جنسیت متخصص که وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد این است که وکیل تغییر جنسیت از آن جهت که نسبت به تمامی قوانین حقوقی و مدنی مربوط به مسائل تغییر جنسیت اطلاعات کامل و جامع دارد می‌تواند فردی را که به دنبال رسیدن به جنسیت مورد نظر خود است را ، به بهترین شکل راهنمایی کند و راه‌هایی را که فرد می‌تواند با قدم گذاشتن در آن به بهترین شکل به حقوق خود برسد به او بیان نماید. پیشنهاد ما برای شما این است که حتماً با وکیل تغییر جنسیت مجرب که نسبت به مسئله تغییر جنسیت و شرایط و قوانین آن آگاهی دارد صحبت نمایید؛ تا وکیل شما را به درستی در این مورد راهنمایی نماید و در صورت توافق و انعقاد قرارداد وکالت کلیه کارهای مربوط به تغییر جنسیت را برای شما انجام دهد.

از این رو به شما توصیه می‌نماییم که اگر خود و یا نزدیکان شما در این خصوص دچار مشکل شده‌اید و به دنبال این هستید که وکیلی کلیه کارهای مربوط به تغییر جنسیت را برای شما انجام دهد به مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم مراجعه نمایید و با دریافت مشاوره با وکیل تغییر جنسیت با خیالی آسوده و کم‌ترین هزینه بتوانید به آن چه که می‌خواهید دست بیابید.

وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

سؤالات متداول

چه مدارکی برای درخواست تغییر جنسیت نیاز است؟

مدارک شناسایی درخواست دهنده، ارائه دادخواست حقوقی به دادگاه، ضمیمه کردن مدارک پزشکی و گواهی روان‌پزشک.

 

هزینه وکیل تغییر جنسیت چقدر می‌باشد؟

از آن جایی که تغییر جنسیت یک عمل پر هزینه می‌باشد، در خصوص آگاهی از هزینه‌ ها با مؤسسه فرهنگ تفاهم تماس بگیرید تا وکیل به طور کامل شما را راهنمایی نماید.

 

شرایط سنی خاصی برای درخواست تغییر جنسیت وجود دارد؟

بله افرادی که می‌خواهند در خواست بدهند باید به ۱۸ سال رسیده و بالغ محسوب شوند.

 

والدینی که  تغییر جنسیت داده اند از فرزند خود ارث خواهند برد؟

بله مبنای تعیین ارث نیز بر اساس جنسیتی که آن‌ها در زمان تولد فرزند داشته اند، می باشد.

 

مردی که تغییر جنسیت می‌دهد باید به فرزندان خود نفقه بپردازد؟

بله مطابق قانون مردی که تغییر جنسیت می‌دهد موظف به پرداخت نفقه می‌باشد.

 

در صورتی که فرد متقاضی تغییر جنسیت، دوره های روان درمانی را قبل از مراجعه به دادگاه طی کرده باشد می‌تواند دیگر به روان پزشک دادگاه مراجعه نکند؟

بله او می‌تواند نظر پزشک خود را به دادخواست ضمیمه نماید و به این شکل از گذراندن دوره های درمانی معاف می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »