موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

برای شکایت از طریق دیوان عدالت اداری مستلزم تقدیم دادخواست است.
برای شکایت از طریق دیوان عدالت اداری مستلزم تقدیم دادخواست است.

اشخاص صلاحیت دار برای اقامه دعوا در دیوان عدالت اداری:

 
مطابق آنچه که در قوانین جمهوری اسلامی آمده است تنها شکایت دیوان عدالت اداری  فردی قابل استماع یعنی شنیدن خواهد بود که طبق مقرره تعیین شده در قانون قادر به انجام شکایت باشد ، یعنی اگر اشخاص حقیقی و حقوقی باشند که ذی نفع در مشکل پیش آمده نباشند حق بیان شکایت در هیچ مرجع قانونی را ندارند ، به عبارت دیگر شخصی امکان مطرح کردن شکایت خود را دارد که به نوعی ذی نفع در موضوع مطروحه باشد که اصطلاحا به آن داشتن سمت در دعوا گفته می شود . 

منظور از سمت در دعوا این است که فردی که تحت عنوان شاکی در پرونده مطرح شده می باشد ، باید دارای سمت قانونی باشد یعنی یا خودش به طور فردی اقدام به اقامه دعوا نماید و یا این که توسط نماینده قانونی خود یعنی وکیل پایه یک دادگستری این کار را انجام دهد چرا که اگر غیر از این باشد دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی نخواهد نمود. 

مراحل طرح دعوا در دیوان عدالت اداری:

 در هر دعوایی فرد برای آن که بتواند به آن چه که حق اوست دست پیدا کند باید روندی را مطابق قانون جمهوری اسلامی طی نماید و طرح دعوا در دیوان عدالت نیز به عنوان یک مرجع قضایی از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.

ثبت دادخواست دعوا

برای بیان شکایت دیوان عدالت اداری، فرد ابتدا ملزم به تقدیم یک دادخواست یا همان ثبت دادخواست با روش های تعیین شده می باشد، این دادخواست باید به زبان رسمی کشور یعنی فارسی باشد زیرا در غیر این صورت اعتباری از دید قانون نخواهد داشت. 

شرایط ثبت دادخواست مطابق قانون آیین دادرسی مدنی باید مورد رعایت واقع شود و اگر این امر انجام نشود ، دادخواست ثبت شده در دیوان ناقص شمرده شده و اخطار رفع نواقض  داده می‌شود.

دادخواست باید شامل چه مشخصاتی باشد

  • مشخصات فرد شاکی
  • مشخصات طرف شکایت
  • مشخصات وکیل ( وجود وکیل در این جا الزامی نیست)
  • موضوع شکایت 
  • شرح شکایت 
  • ادله مورد استناد در طرح دعوا

 ارجاع و رسیدگی 

بعد از آن که دادخواست ثبت شد و نواقض آن در صورت وجود برطرف شد ، شکایت به شعبه مربوطه ارجاع داده می شود و مطابق آن چه که در دیوان آمده است دادخواست های ثبت گشته توسط رئیس و یا معاون او به شعبه ارجاع داده می‌گردد.

بعد از آن که دادخواست ارجاع داده شد، قاضی  شعبه در صورت احراز صلاحیت و تکمیل بودن پرونده، طرف مقابل دعوا را از دعوای مطرح شده آگاه می سازد و طرف مقابل شکایت موظف می‌باشد که در مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به پاسخ، اقدامات لازم را انجام دهد و اگر در این مدت کاری انجام نداد این امر مانعی برای رسیدگی محسوب نمی‌شود. 

تماس با وکیل پایه یک دادگستری در مورد شکایت دیوان عدالت اداری

صدور و اجرای رای 

بعد از آن که شعبه مربوطه و دارای صلاحیت به پرونده به طور کامل رسیدگی نمود و تحقیقات لازمه را برای روشن شدن موضوع انجام داد باید ختم رسیدگی را اعلام نماید و در مدت یک هفته نسبت به انشا حکم اقدام کند .

شعبه دیوان بعد از آن که یک نسخه از حکم را برای طرف مقابل دعوا یعنی محکوم علیه ارسال نمود وظیفه دارد که یک نسخه دیگر را به واحد اجرای احکام دیوان ارسال بکند، در این حالت محکوم علیه باید در مدت یک ماه برای جلب رضایت فرد شاکی و یا اجرای حکم  اقدامات لازم را انجام دهد و نتیجه مربوطه را به واحد اجرای احکام ارسال نماید.

حال اگر موقعیت دیگری مطرح شد و در حالت دیگر محکوم علیه رای را اجرا نکرد، در اینجا اجرای احکام باید موضوع را گزارش کند و شعبه ای که حکم را صادر نموده باید خارج از نوبت به موضوع استنکاف از اجرای حکم رسیدگی نماید و حکم اقتضایی را صادر کرده و بعد پرونده را به واحد اجرای احکام بفرستد، بعد از تعیین مدت برای فرد خاطی او باید به اجرای حکم بپردازد. 

نکته ای که در خصوص بحث شکایت دیوان عدالت اداری وجود دارد بحث رعایت مهلت شکایت می باشد به این صورت که مهلت در نظر گرفته شده برای افراد داخل کشور سه ماه و افراد خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ حکم قطعی مرجع مورد نظر می‌باشد.

هزینه دادرسی در دیوان عدالت اداری

شما به عنوان فردی که می خواهید اقامه دعوا نمایید باید این امر را بدانید که تقدیم دادخواست مستلزم پرداخت هزینه های دادرسی می‌باشد. در این خصوص ماده ۱۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مطرح کرده است که هزینه دادرسی در شعب بدوی دیوان مبلغ صدهزار ریال و در شعب تجدید نظر مبلغ دویست هزار ریال می‌باشد. 

در این خصوص نیز تبصره ای مطرح کرده است که بیان می دارد مبلغ اعلام شده در این ماده متناسب با نرخ تورم اعلام شده و توسط بانک مرکزی هر سه سال یک بار به پیشنهاد رئیس دیوان و به تاییده رئیس قوه قضاییه و تصویب هیات وزیران می تواند مورد تعدیل واقع شود.

موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم متشکل از مجموعه ای تخصصی از وکلای به نام و مجرب می باشد که به شما عزیزان در تمامی موضوعات مربوط به دیوان  اعم از تنظیم دادخواست و لوایح مناسب خدمت رسانی خواهند نمود . از آن جایی که دعاوی مربوط به دیوان عدالت به شکل غیرحضوری می باشد، نگارش و تنظیم یک لایحه تخصصی و اصولی از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند شانس موفقیت شما را در پرونده مطروحه بالا ببرد به این جهت به شما توصیه می نماییم با وکیل متخصص مجموعه فرهنگ تفاهم در این خصوص مشاوره داشته باشید.

وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

میانگین امتیاز این مفاله
۵/۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

49 پاسخ

  1. سلام بزرگواران جانباز ۳۰درصدم مستمری بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم با مدرک رفتم کمسیون حالت آشتغال ردم کردن عاجزانه کمک میخوام ۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

    1. سلام وقت بخیر جهت دریافت مشاوره حقوقی با وکیل متخصص با شما ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید.

    2. سلام وقت بخیر دوست عزیز اینجا موسسه حقوقی هست و اگر در این باره به مشاوره وکیل متخصص ما احتیاج دارید لطفا با این شماره تماس بگیرید ۰۲۱۵۴۷۶۴ تا شمارو به بهترین شکل راهنمایی بکنند امیدوارم مشکل شما حل شود .

      1. سلام بنده ۲۰۰متر زمین دارم ۲۵ساله شهرداری نه مجوز میده نه اقدامی رو زمین انجام شده میگه فضا سبزه شهرداری هیچگونه جوابی نمیده من چکار کنم خودم مستاجر هستم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

        1. سلام میتونید الزام شهرداری برای انجام عملیات فضاسبز یا خارج کردن زمین رو از طرح درخواست بدید.موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم ۰۲۱۵۴۷۶۴

      2. سلام
        بنده بازنشسته نظامی هستم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ به اجبار بنده رو به مناطق صعب العبور و صعب المعیشه اعزام کردن . همه همکاران حق شغل و حق بدی هوا میگرفتن ولی بعد از ۵ سال مزایای بنده درست شد .و اگر دو میلیون هم درجه من حقوق می‌گرفت بنده یک و پانصد میگرفتم.حق خودم و زن وبچه رو ضایع کردن.راهنمایی کنید.

  2. با سلام وخسته نباشی ب ریاست محترم میلاد غافلی هستم از دشت ازادگان وهویزه
    بنده با ۲ مدرک برق صنعتی وبرق Lps دارم
    ولی متاسفانه بیکارم مدارکم ب نماینده مجلس دادم این دو سال وهیچ خبری از نماینده مجلس دشت ازادگان وهویزه نیست لطفآ پیگیری کنید
    با تشکر از شما .
    میلاد غافلی
    فرزند محمد
    تلفن همراه ۰۹۰۱۴۸۱۵۵۰۰
    تلفن همراه ۰۹۳۸۶۳۴۳۰۲۳

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز اینجا موسسه حقوقی هست و اگر در این باره به مشاوره وکیل متخصص ما احتیاج دارید لطفا با این شماره تماس بگیرید ۰۲۱۵۴۷۶۴ تا شمارو به بهترین شکل راهنمایی بکنند امیدوارم مشکل شما حل شود .

    2. با سلام و عرض ادب و احترام عذرخواهی میکنم بنده و تعداد زیادی از بازنشستگان آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰بازنشسته شده ایم اما هنوز پاداش پایان خدمت مارا پرداخت نکرده اند.آیا می توانیم نسبت به محاسبه پاداش به نرخ روز طرح دعوا کنیم؟باتوجه به اینکه تورم لجام گسیخته چندین برابر شده است و عملا پرداخت پاداش هم اکنون کارایی سال ۱۴۰۰را ندارد خداخیرتان دهد

      1. سلام براتون انجام میدیم با شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ یا ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس بگیرید

  3. سلام از دولت محترم در حق بازنشسته تعمیم اجتماعی ظلم فراوانی کرد ۲۷سال ازبند درصدی از حقوق بالا گرفته از حقوق بالا ۱۰درصد داد افرادی درصدی کمی پرداخت کردن ۵۷درصد داده یک مورد تخلف شد تخلف دوم پول سازمان تعمیم اجتماعی نمید وقتی دولت قانون زیر پاه میزارد از مردم که فقیر هستن چه انظار دارید ممنونم از رسیدگی شماها سپاس گزارم

    1. سلام وقت بخیر به منظور شکایت از تامین اجتماعی باید با وکیل دیوان عدالت اداری مجموعه ما مشاوره داشته باشید تا شمارا به بهترین شکل راهنمایی نمایند در این خصوص با شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید .

  4. سلام علیکم
    اینجانب حدود ۵سال است در اداره دامپزشکی کار میکنم و مدارک ایثارگری را تحویل دادم ولی اداره امتناع میکنه که تبدیل وضعیت ایثارگری را اعمال کند و مث یه برده ازم کار میکشن و کل اداره را خودم میچرخونم حدود ۵الی ۷مسئولیت بزرگ اداره را انجام میدم و بهم احتیاج دارند ولی اداره کل همیشه میگه محدودیت زمانی داره و تو در این محدوده نیامدی چکار کنم به حقم برسم و از زیر بار پیمانکار که باید التماسش کرد حقوق یا بیمه را واریز کند آونم حقوق ۵میلیون واسه به نفر متاهل و دو فرزند و این اوضاع گرانی و اقتصادی وحشتناک
    ۰۹۳۰۵۷۵۰۹۱۷

    1. سلام وقت بخیر برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناس حقوقی با این شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید.

  5. با سلام واحترام در خصوص احقاق حق وحقوق با توجه به منظم بودن ورود وخروج به علت خرابی دستگاه کارت زن بعد از گذشت هفت ماه علام نمودن کسر حقوق لطفا راهنمایی بفرمایید .

    1. سلام مخاطب گرامی لطفا برای دریافت مشاوره با این شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید.

  6. باسلام.عزیزان یک نفرمن راراهنمایی کند.که نه خداشاهددیگردارم که بااین هزینه بالاتوان خرج کردن ندارم خداشاهد.من ازیکی ازشعبه های حل اختلافات شکایت دارم چون که دوسال به هرکجافکرکنیدنامه دادم اماچون ازنظراقایون مبلغی نیست پیگیری نمیکندامانمیدانندهمین مبلغ زندگی بنده راباخاک یکی کرده وبرای من که ازنه سالگی که دارم کارمیکنم والان درسن پنجاه سالگ هستم به زمینم زده درباره پرونده ای که پارتی بازی شده که کامل اگرکسی باشه پیگیری کندکامل روشن است ممنونم ازراهنمایی شما

    1. باسلام و وقت بخیر
      شما می‌توانید برای شکایت در دیوان عدالت اداری با وکلای متخصص دیوان عدالت اداری موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره داشته باشید جهت مشاوره با شماره ۵۴۷۶۴-۰۲۱ تماس حاصل نماید.

      1. سلام بنده تمام پرداختی های شهرداری رو برای صدور مجوز براس ساخت خونه رو انجام دادم ولی شهرداری دفترچه جواز بنده رو نمیده میخوام دیوان شکایت کنم باید چیکار کنم؟

        1. باسلام عرض و ادب
          پرونده شما باید بررسی بشه لطفا مدارک خود را به شماره واتساپ موسسه فرهنگ تفاهم ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ ارسال نماید تا وکیل شهرداری ما نظر کارشناسی خودشان را اعلام کنند. با تشکر

        2. سلام…یک پرونده کیفری ثبت کردیم موارد آن ورود به عنف…قدرت نمایی با سلاح …تخریب …ورود به منزل ….ایجاد رعب وحشت زنان وکودکان….الان نزدیکه ۳ سال است با وجود اینکه مدارک وشهود ودلایل کافی وجود دارد به آن رسیدگی نمی‌شود ما خوزستان هستیم حتی به مرکز هم رفتم اهواز ….رسیدگی نشده است واعمال نفوذ شده…..برای ثبت شکایت ورسیدگی در پایتخت تهران به‌ کدام نهاد مراجعه کنیم …باتشکر

          1. سلام در محل وقوع جرم میتوانید شکایت کنید .در صورت شکایت از قاضی دادسرای ویزه قضات در تهران میتونید شکایت کنید

  7. عرض ادب بنده جانباز ۳۰درصدم همسرم ارثی پدرشیش یک پژو ۱۳۸۴ ماشین خرابه میخوام عوض کنم سه تا دختر دارم خودمم مریضم ماشین برای لوکس نیست برای ضروری زندگی هست نه وام کم سودمیدن نه کمک میکنن پس من چکار کنم کمکم کنید

  8. عرض ادب بنده جانباز ۳۰درصدم همسرم ارثی پدرشیش یک پژو ۱۳۸۴ ماشین خرابه میخوام عوض کنم سه تا دختر دارم خودمم مریضم ماشین برای لوکس نیست برای ضروری زندگی هست نه وام کم سودمیدن نه کمک میکنن پس من چکار کنم کمکم کنید ۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  9. عرض ادب بنده جانباز ۳۰درصدم همسرم ارثی پدرشیش یک پژو ۱۳۸۴ ا عوض کنم سه تا دختر دارم خودمم مریضم ماشین برای لوکس نیست برای ضروری زندگی هست نه وام کم سودمیدن نه کمک میکنن پس من چکار کنم کمکم کنید هر چند میدونم قاضی زاده یا اون بالاها زحمت خوندن به خودشونو نمیدن ۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

    پاسخ

    1. با عرض سلام محضر عالیقدر شما جانباز محترم
      متاسفانه سوال شما واضح نبود
      لطفا با شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم تماس حاصل فرمایید.

  10. عرض ادب بنده جانباز ۳۰درصدم همسرم ارثی پدرشیش یک پژو ۱۳۸۴ ا عوض کنم سه تا دختر دارم خودمم مریضم ماشین برای لوکس نیست برای ضروری زندگی هست نه وام کم سودمیدن نه کمک میکنن پس من چکار کنم کمکم کنید هر چند میدونم قاضی زاده یا اون بالاها زحمت خوندن به خودشونو نمیدن ۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  11. خواستم عنایت بفرمایید دراین موارد که البته مقصر واقعی اداره ذیربط هستند بنده درحال کار بودم بدون هیچ علتی صدمه زدند شاهدی هم نباشه بابرنامه ریزی دقیق ولی فکرشم نمی‌کردند مچشان را در اعمال تصادف ساختگی به این راحتی بگیرم به معاونت پیشگیری ازوقوع جرم وبقیه معاونت‌ها گفته ام واونطوری که باید نتیجه درستی نگرفته ام این هست که خواستم ابتدا مشاوره درادامه روند آگر قبول زحمت شود وبنده قادر به تأمین مبلغ وکالت باشم انجام کار چراکه نهایت کار غیر قانونی وغیر انسانی رادرحقم رواداشتند باوجود اینکه خطاکار بودن خودشان درحدی بسیاربالاست و غیر قابل قبول مقامات حتی ولی جوسازی ازناحیه خودشان جلوی دخالت مدیریت عامل وریاست حراست راگرفته والا رسیدن دادم واثبات ادعایم متاسفانه برایشان بقیمت گرانی برایشان خواهد بود نفوذ رییس اداره در شکایت ارجاعی ازبازرسی کل کشور به استان تهران که به اطلاع هم رسیده وانواع نفوذ که میشه اثباتشون کرد وعلت موارد که فرقه گرایی گروهی که مورد تایید قانون اساسی هم نیست متاسفانه منتظرم عنایت بفرمایید نوشتن برایم بمراتب برای عرض جامع و کامل راحتتره وحتی جوابگویی حضور محتزمتان اگرعنایت فرمایید.

    1. سلام لطفا تماس بگیرید شماره موسسه
      ۰۲۱۵۴۷۶۴ موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم.

      1. باعرض سلام خدمت شماپیرو ایجاد زحمتم حضور محترمتان جوابیه اعتراضم وباحضورداشتنم وارائه لایحه گویا گفتندچندکمیسیون هم درادامه بوده رای به تنزل یک گروه که مبلغ هرماه وعنوان شغلی وبخاطر اینکه به تخلفات منتهی شده یک سوم ازپاداش پایان خدمتم که بهیچوجهی برایم نمی‌تواند قابل قبول وادامه حتی زندگی باشد باوجود نقص عضوی که بناحق درحقم رواداشتند به چه جرمی وچرا بایستی این رفتار باشد

        1. سلام باید مدارک شما بررسی شود تحت شرایطی قابلیت پیگیری و اخذ نتیجه وجود دارد.موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

  12. باسلام
    بنده از تاریخ ۹۰/۰۵/۱لغایت ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ درشرکت صنعتی درسا مرغ در شیفت شب دائم مشغول بکار بوده ام واکنون از کارفرما به اداره کار شکایت کرده ام در روز جلسه فقط بنده با هیآت اراء وزارت کار انجا حضور داشتیم هیچ نماینده ای از شرکت حضور نداشته است اکنون که حکم صادر شده است از سال ۹۷ لغایت ۱۴۰۱ حکم را تعیین کردن در حکم قید شده شرکت با بنده تا تاریخ ۹۷/۰۱/۲۱تسویه شده است درصورتی که چنین چیزی صحت ندارد با توجه به اسنادی مانند لیست بیمه و حقوق واریزی و شواهد عینی که با هیچ کارگری تسویه نمیشده است اکنون بنده میخواهم به دیوان عدالت کشوری مراجعه کنم چون اداره کار نیز با توجه به زیر میزیهایی که از کارفرمای شرکت دریافت میکند حاضر نیستن عدالت را اجرا کنند به نفع کارفرما رای را صادر نمودن لطفآ بنده را راهنمایی کنید چکار کنم

    1. با سلام باید با تمامی مدارک از جمله رای بدوی و رای تجدید نظر و قرارداد کار بیمه و…. به صورت حضوری به ادرس میدان توحید نبش میرخانی پلاک ۲۳۰ موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم به شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تشریف بیارید تا وکیل اداره کار مدارک شما رو بررسی و راهنمایی بشید.

  13. سلام
    آیا باید در جلسه رسیدگی حضور پیدا کرد؟
    برای دادخواست بنده فقط تاریخ روز رسیدگی مشخص شده.

    1. سلام در صورتی که در سامانه ثنا برای شما ابلاغیه برای روزو ساعت جلسه رسیدگی امده است باید در جلسه حضور پیدا کنید.موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم ۰۲۱۵۴۷۶۴

  14. با سلام به مدت دوسال هست در ارزشیابی بنده مربوط به کارکنان ،امتیازی که حق بنده است ارزشیابی کننده نمی دهد خواهشمند است راهنماییم کنید حقمو بگیرم از طریق دیوان

    1. سلام میتونید ادخواست خودتون رو مستند از طریق دیوان ثبت کنید.موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم ۰۲۱۵۴۷۶۴

  15. باسلام بنده کارمنداموزش وپرورش هستم و مدارک کافی برای بازنشستگی رادارم و سنوات کاریم از۳۰سال نیزفراترمی باشدوکیل میخواهم که مراحل اداری آن را برای بازنشستگی دنبال کند

  16. بنده نیروی شرکتی علوم پزشکی ایرانشهر هستم که فقط برای حق و حقوق به شرکت تماس گرفته ام که برام پایان کار زدن در زمان کوید توازمایشگاه کارکردم با ۷سال سابقه آیا میتونم شکایتم رو ثبت کنم دیوان عدالت اداری ؟

    1. سلام مورد شما باید توسط تیم ما بررسی گردد.موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم ۰۲۱۵۴۷۶۴

  17. سلام برای نفقه ازمن شکایت شده قازی به کارشناس دستوردادن بیان کارشناسی اماکارشناس فقط به محل طرفین رفتن ولی ازمن نیامدن سوال چیزی کنن یک طرفه کارشناسی شده بایدچیکارکنم

  18. سلام برای نفقه ازمن شکایت شده قازی به کارشناس دستوردادن بیان کارشناسی اماکارشناس فقط به محل طرفین رفتن ولی ازمن نیامدن سوال چیزی کنن یک طرفه کارشناسی شده بایدچیکارکنم که امروزابلاغیه قعطی امدکه به نفع اوناشددرجایی که اعتراض کارشناسی زدم بازم قازی همون مقدارکارشناسی که مشخص شده بودروزدن

    1. سلام وقت بخیر طی روند رسیدگی حق اعتراض به نظریه کارشناس وجود داشته و باید اون زمان اگر اعتراضی داشتید مطرح میکردید. در حالت فعلی باید مدارک موجود بررسی شود جهت دریافت راهنمایی با شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ در تماس باشید. موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

  19. باسلام من پرستاروسرپرست قانونی شوهرم هستم که ماده۷۸توانستیم۵درصدجانبازی بگیریم اماتمام پزشکان میگن ازنابینایش واذیت شدیدگوشهاش که شدیدآعفونتی شده واعصاب وروانش که مجبوریم هر۲یاچندماه بیمارستان اعصاب بستری کنیمبطورکامل ازکارافتاده شده راهنمایی کنیدچطورمیتونم درصدش افزایش کند

    1. سلام وقت بخیر ۰۲۱۵۴۷۶۴ لطفا برای دریافت مشاوره با این شماره در تماس باشید. موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

  20. باسلام بنده پدرم سال ۱۳۷۰درمحل کار حادثه دیده وفوت نمودن که مقصرم خود کارفرما بوده بنده اون موقع دو سالم بوده الانم در همان محل به صورت شرکتی کار میکنم وبنده الان ۳۴ سالمه وباهزار بدبختی وتهران رفتن به صورت شرکتی کار میکنم متاهلم ومستجر از نظر مالی دستم خیلی خالیه حتی پول شکایتم ندارم فعلن یه ۲ملیون پول جور کردم که اگه دستم جایی بنده شکایت کنم ایا کارم به جایی میرسه که قرار داد کارم درست بشه چون هرچی پیش مدیر قسمتمون میرم کاری واسم نمیکنن محل کارمم ذوب اهن اصفهان تورو خدا جوابمو بده

    1. سلام وقت بخیر جهت مشاوره تخصصی بابت این امر با ما در ارتباط باشید ۰۲۱۵۴۷۶۴ موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »