موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

وکیل بین الملل
وکیل بین الملل

وکیل بین المللی

وکیل بین المللی به وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود که نسبت به‌تمامی قوانین حوزه حقوق آگاهی و تخصص بسیار دارد؛ ولی تخصص خود را در زمینه ی قوانین بین المللی و مصادیق مربوط به آن گذاشته است.

برخلاف آن چیزی که اکثر مردم فکر می‌کنند او حقوق‌دانی با یک پروانه وکالت بین المللی نمی‌باشد در واقع اکثر مردم گمان می‌نمایند که وکیل شخصی است که در تمامی حوزه‌های بین المللی مجوز وکالت دارد و دارای مدرک معتبر جهانی برای رسیدگی به پرونده‌های فراملی می‌باشد، اما همین‌جا باید به شما بگوییم که این تصور یک تصور غلط می‌باشد و این امر ممکن نیست که وکیلی بتواند تمامی شرایط لازم برای وکالت در تمامی کشورها را داشته باشد و در این خصوص محدودیت موضوعی و مکانی وجود دارد.

 

وکیل بین المللی که پروانه وکالت خود را در ایران دریافت کرده می‌تواند در اموری که ماهیت تجاری بین المللی دارد، افراد را یاری برساند به این حالت که افرادی که می‌خواهند قراردادی  با ماهیت تجاری تنظیم نمایند در این جا می‌توانند با حضور در مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم از خدمات وکیل متخصص بین المللی در زمینه تنظیم قراردادهای فراملی استفاده کرده و وکیل متخصص با ارائه روش‌های حل‌وفصل اختلافات بین المللی افراد را در زمینه‌های مربوطه راهنمایی نماید.

وکیل بین المللی در تهران

شما می توانید در خصوص مشکلات پیش‌آمده ناشی از مسائلی که جنبه بین المللی دارند نیز اعم از: پناهندگی، اقامت موقت، مهاجرت و کلیه مسائل و مواردی که نیازمند اخذ خدمات حقوقی و رسیدگی‌های قانونی در مراجع قضایی دارند، از وکیل بین الملل راهنمایی دریافت نمایید؛ وکیل متخصص مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم به کلیه قوانین و حقوق مربوط به این حوزه اشراف و آگاهی دارد و شما را به نحو درست مشاوره تضمینی می‌دهد، تا در صورت نیاز با انعقاد قرارداد وکالت بتوانید با خیالی آسوده انجام کلیه کارهای خود را به وکیل متخصص بسپارید، چرا که انتخاب وکیل پایه یک دادگستری درست در این زمینه می‌تواند بهترین تصمیم برای رسیدن به حق شما باشد. 

 

در واقع او با توجه به مهارت و تخصص بسیاری که در حوزه ی بین الملل و حل پرونده‌هایی با مضامین بیان شده دارد و بیشتر زمان خود را صرف مطالعه به روی قوانین بین المللی و تجاری قرار داده است، بهترین پیشنهاد از سوی ما محسوب می‌شود چرا که اگر شما در خصوص هر مشکلی به متخصص آن مراجعه نمایید به‌راحتی می‌توانید با کمترین هزینه و بدون اتلاف وقت مشکل خود را برطرف کنید، چه‌بسا قدم گذاشتن در این مسیر بدون مشورت با وکیل صاحب تخصص ممکن است شما را در ادامه با مشکلاتی غیر قابل پیش‌بینی مواجه سازد به همین دلیل مشاوره با وکیل فراملی جدای از آن که یک پیشنهاد محسوب می‌شود یک امری ضروری محسوب می‌گردد تا شما را به هدف موردنظر برساند.

ویژگی های وکیل بین المللی

وکلایی که در عرصه‌های حقوق بین الملل و حقوق تجارت فعالیت دارند به علت نوع تخصص و اطلاعاتی که در این خصوص دارند شانس بیشتری برای اخذ پرونده‌های بین المللی دارند و در این خصوص ویژگی‌هایی باید داشته باشند که شامل:

 

  • تسلط کامل بر روی حداقل دو زبان زنده دنیا به‌خصوص زبان انگلیسی
  • آگاهی و دانش کامل و بروز در خصوص قوانین بین المللی
  • مهارت و تخصص فراوان در تنظیم قراردادهای بین المللی تجاری
  • آشنایی کامل با روابط تجاری و اصول حاکم بر تجارت بین الملل
  • تخصص و دانش کامل در خصوص قواعد داخلی حوزه قرارداد
  • آشنایی کامل به قوانین حوزه کیفری در سطح بین الملل

وکیل متخصص در چه حوزه هایی فعالیت می تواند داشته باشد؟

 تنظیم قراردادهای بین المللی:

وکیل بین المللی با وجود آن که نمی‌تواند در تمامی عرصه‌های بین المللی به جهت قوانین خاص هر کشور فعالیت داشته باشد؛ ولی باز هم با توجه به مدرک وکالت و دانش تخصصی که در زمینه‌های فراملی و تجاری دارد می‌تواند در خصوص یک سری از مسائل به‌عنوان مشاوره حقوقی بین المللی و یا وکیل بین المللی فعالیت داشته باشد.

او با آگاهی که در حوزه‌های بین المللی در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی دارد، خیلی راحت می‌تواند در مواردی که دو فرد خواستار تنظیم قرارداد می‌باشند به بهترین شکل قراردادی تنظیم نموده و با بهره‌گیری از علم حقوقی خود قراردادی اصولی به‌منظور دفاع از موکل خود تنظیم نماید.

وکیل همچنین می‌تواند تحت عنوان یک مشاور بین المللی عمل نماید و به تجار و مدیران در حوزه‌های تجارت و مسائل بازرگانی کمک نماید، در واقع این مشاوره باید با مهارت همراه باشد به‌نوعی که جدای از آگاهی از قوانین خارجی از قوانین داخلی نیز آگاهی داشته باشد.

انجام امور مهاجرتی:

او در خصوص مسائل مربوط به مهاجرت نیز می‌تواند یاری‌رسان خوبی محسوب شود، به این شکل که اگر فردی در خصوص مهاجرت خود به کانادا دچار مشکلات حقوقی شد، می‌تواند از وکیل متخصص و صاحب دانش فراملی کمک بگیرد؛ وکیل متخصص حوزه بین الملل در بحث مهاجرت می‌تواند نقش مفیدی تحت عنوان یک مشاور و راهنمای مهاجرتی برای افراد از طریق تحصیل، سرمایه‌گذاری و کاریابی داشته باشد.

رسیدگی به اختلافات تجاری بین المللی:

وکیل متخصص حوزه فراملی به کلیه اختلافات در سطح فراملی رسیدگی می‌نماید این اختلاف ممکن است بین دو شخص حقیقی و یا حقوقی رخ‌داده باشد، با این حال آن چه که اهمیت دارد این است که وکیل بین المللی می‌تواند در هر حوزه ی تجاری پرونده قبول نماید که از انواع آن می‌توانیم به دعاوی تجارتی نظیر اسناد بازرگانی اشاره نماییم.

رسیدگی به دعاوی طلاق، حضانت و مهریه:

وکیل متخصص بین الملل جدای از آن که در خصوص مسائل تجاری و قراردادهای مربوط به آن و حوزه مهاجرتی مهارت دارد، در خصوص دعاوی افراد ذیل احوال شخصیه که شامل طلاق، مهریه و حضانت ایرانیان ساکن خارج از کشور می‌شود نیز، پرونده قبول می‌نماید. ایرانیان داخل کشور نیز می‌توانند با وکیل طلاق و وکیل مهریه مؤسسه فرهنگ تفاهم مشاوره داشته باشند. 

رسیدگی به دعاوی اموال غیرمنقول:

وکیل متخصص می‌تواند در خصوص دعاوی که غیر قابل انتقال هستند؛ یعنی امکان جابه‌جایی آن‌ها به نقطه دیگری وجود ندارد علاوه‌برآن که به ایرانیان مقیم خارج کمک نماید، به افرادی که خارجی هستند و در داخل ایران ملک غیرمنقول دارد نیز کمک و یاری برساند.

رسیدگی به دعاوی شرکت‌ها:

این دعاوی شرکت‌ها می‌توانند توسط شرکت‌های ایرانی و یا خارجی مطرح شوند به این نحو که شرکت‌های خارجی بر علیه ایرانیان داخل ایران و یا خارج از ایران می‌توانند شکایت نمایند و یا شرکت ایرانی بر علیه اتباع خارجی ساکن ایران و یا خارج از ایران شکایتی با کمک وکیل بین المللی مطرح نماید.

دعاوی حقوقی فراملی به چند دسته تقسیم می شوند ؟

حقوق بین الملل که خود به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود ناظر بر روابط بین دو کشور و روابط بین اشخاص حقوقی و حقیقی می‌باشد:

  • دعاوی حقوقی بین المللی عمومی: این نوع از دعاوی ناظر به اختلاف میان دولت‌ها با یکدیگر، اختلافات سازمان‌ها با هم و یا اختلافات مطرح شده بین یک دولت با سازمان بین المللی می‌باشد، این نوع از دعاوی در دیوان بین المللی دادگستری مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و گاهی نیز دولت‌ها به دفاع از تبعه خود در این دیوان طرح دعوا می‌نمایند.
  • دعاوی حقوقی بین المللی خصوصی: این نوع از دعاوی ناظر به اختلاف اشخاص حقیقی و حقوقی کشورها دارد که این دعاوی می‌تواند شامل: امور مهاجرت به طرق مختلف، دعاوی مربوط به صادرات و واردات و داوری تجاری باشد.

مرجع رسیدگی به دعاوی بین المللی

  • صلاحیت رسیدگی به دعاوی توسط معاهده نامه‌های بین المللی به دادگاهی داده شده است که در آن دعوا مورد طرح قرار گرفته است، به همین دلیل قاضی باید قبل از آن به پرونده موردنظر رسیدگی نماید و صلاحیت خود را در این خصوص مشخص کند؛ وکلای پایه یک دادگستری نیز در صورتی امکان حضور در دادگاه‌های بین المللی را دارند که امکان حضور آن‌ها فراهم شده باشد مانند: دیوان کیفری بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری.
  • هر کشوری مطابق با قوانین مربوط به خود اداره می‌شود، در بحث قوانین حقوقی نیز هر کشوری با توجه به قانون حاکم خود اجازه ی انجام وکالت را به اشخاص دارنده مدرک وکالت داده است که این افراد مطابق با قوانین داخلی در حوزه‌های حقوقی و کیفری به انجام وکالت بپردازند از جمله این کشورها ایران می‌باشد که وکلا حق پذیرش انواع پرونده‌های حقوقی را دارا هستند؛ اما وکلایی که در عرصه حقوق بین الملل تخصص دارند قطعاً امکان موفقیت بیشتری در اخذ پرونده‌های بین الملل دارند.

بهترین وکیل بین المللی

افراد در ظاهر مراجعه به وکیل بین الملل را کاری بیهوده می‌پندارند و گمان می‌کنند که طرح شکایت و دعاوی که ماهیت بین المللی دارد به تنهایی نیز کاری ساده و قابل انجام می‌باشد، چه‌بسا افراد بسیاری با همچین دیدی در خصوص دعاوی فراملی، برای طرح شکایت اقدام می‌نمایند و به علت عدم آگاهی از پروسه های شکایت بین المللی و با فکر این که مراحل و حتی صلاحیت رسیدگی به مراجع کاملاً مشخص می‌باشد قدم در راهی که منتهی به شکست آن‌ها است می‌شوند.

 

در این خصوص به حالتی می‌توانیم اشاره نماییم که فردی به جهت اختلاف با یک شرکت تجاری اختلاف خود را به‌جای مطرح‌کردن در دادگاه آن کشور در دیوان بین المللی دادگستری واقع در لاهه مطرح می‌نماید و به این دلیل دعوای او با بن‌بست مواجه می‌شود و هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شود، به همین دلیل مراجعه به وکیل بین الملل به این دلایل حائز اهمیت است و باید مورد توجه واقع گردد.

وکلا پایه یک دادگستری

مزایای مشاوره با وکیل متخصص موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

از مزایای مشاوره با شخص متخصصی که وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد این است که از آن جهت که او نسبت به‌تمامی قوانین حقوقی مربوط به حوزه بین الملل و تعارضات موجود در قوانین کشورها اطلاعات کامل و جامع دارد می‌تواند فردی را که به نحوی خواهان تنظیم قرارداد اصولی تجاری فراملی و حل مشکلات مربوط به اقامت و… می‌باشد را به بهترین شکل به‌صورت حضوری و غیرحضوری از طریق تلفن و اینترنت راهنمایی کند و راه‌هایی را که فرد می‌تواند با قدم گذاشتن در آن به درست ترین شکل به حق خود برسد به او بازگو نماید؛ به همین دلیل پیشنهاد ما برای شما این است که حتماً با وکیل بین المللی متخصص که در تمامی زمینه‌های مربوطه آگاهی دارد صحبت نمایید.

 

وکیل بین المللی مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم می‌تواند در خصوص کلیه اموری که مربوط به مسائل بین المللی می‌باشد افراد متقاضی را یاری برساند در واقع خود شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده انجام کلیه امور مربوط به درخواست خود را به مؤسسه متخصص و تضمینی ما بسپارید.

سوالات متداول

وکیل بین المللی دارای مدرک بین المللی وکالت می‌باشد؟

خیر، در کل جهان سازمانی برای اخذ مدرک بین المللی وکالت وجود ندارد و هر شخصی مطابق قانون کشور خود پروانه وکالت اخذ می‌نماید و در حوزه قوانین آن کشور متخصص می‌شود.

 

وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در عرصه بین المللی پرونده قبول نماید؟

بله می‌تواند در امور مهاجرتی اعم از اخذ تابعیت، پناهندگی، امور مالیاتی، تجارت بین الملل و امور خانواده اعم از طلاق و ازدواج پرونده قبول نماید.

 

وکیل حتماً باید در حوزه تجارت و حقوق بین الملل دانش‌آموخته و صاحب مدرک تخصصی باشد؟

خیر، داشتن مدرک حقوق و تجارت برای قبول پرونده‌های بین المللی ضرورت ندارد؛ ولی وجود مدرک مرتبط با آن برای این که امور بین المللی از حساسیت بیشتر برخوردار هستند یک امتیاز محسوب می‌شود.

 

وکیل بدون آگاهی از چند زبان می‌تواند به بهترین نحو در عرصه فراملی فعالیت نماید؟

خیر، چرا که تسلط داشتن بر چند زبان کمک قابل توجهی به وکیل در خصوص پیروزی و بهتر پیش‌بردن پرونده می‌نماید و از خطر شکست در پرونده مطرح شده می‌کاهد.

 

وکیل بین المللی می‌تواند در خصوص موارد مربوط به احوال شخصیه پرونده قبول نماید؟

بله مسائل مربوط به احوال شخصیه که شامل طلاق، ازدواج، ارث و … است را تحت شرایط مندرج در قانون می‌تواند قبول نماید.

 

ایرانیان مقیم خارج از کشور و خارجیانی که داخل ایران اموال غیرمنقول دارند از وکیل بین المللی می‌توانند، کمک بگیرند؟

بله وکیل بین الملل ساکن ایران می‌تواند در این خصوص به این اشخاص کمک نماید و پرونده‌های مربوط به آن را قبول کند.

 

وکیل بین المللی باید چه ویژگی‌هایی به‌صورت پایه داشته باشد؟

 ابتدا باید نسبت به‌تمامی قوانین حقوق بین الملل اعم از تجارت بین الملل و اصول حاکم بر قراردادها و روابط تجاری و بازرگانی آگاهی داشته باشد، تسلط بر زبان انگلیسی نیز از جمله مسائلی هست که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

 

هزینه وکیل بین المللی در مؤسسه حقوقی فرهنگ تفاهم چه مقدار می‌باشد؟

حق الوکاله با توجه به این موضوع که رسیدگی به اموری که ماهیت بین المللی دارند از شرایط حساس‌تری برخوردار هستند و انتخاب یک وکیل نادرست می‌تواند عاملی برای شکست در پرونده باشد، این هزینه می‌تواند با توجه به ماهیت پرونده و حساسیت آن متغیر باشد و از حداقل ۱۰۰ میلیون ریال تا ۳۰ میلیارد ریال با توجه به موضوع پرونده متغیر می‌باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »