موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

مشاوره حقوقی امور قراردادها
مشاوره حقوقی امور قراردادها

    درخواست مشاوره امور قراردادها

    نام و نام خانوادگی:

    تلفن:

    ایمیل :

    شرح درخواست:

    قراردادها

    تنظیم قرارداد از مشکل ترین و حساس ترین اعمال حقوقی است. گاهی یک واژه ساده در متن یک قرارداد می تواند حق و تکلیف زیادی را ایجاد کند یا میزان تعهدات طرفین را به حد زیادی کم و زیاد نماید. لذا چنانچه می خواهید در قراردادهای خود با شکست و یا ضرر مواجه نشوید و به تمامی اهداف مد نظر خود از انعقاد یک قرارداد برسید حتما با یک وکیل متخصص امورقرارداد مشورت نمایید. موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم با پیش بینی دپارتمان قرارداد، آماده ارائه مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد برای شما می باشد.

    • تنظیم قرارداد
    • مشاوره قرارداد
    • قراردادهای پیمانکاری
    • دعاوی ناشی از قراردادها

    مشاوره حقوقی امور قراردادها

    جهت تنظیم قرارداد ، نکات حقوقی بسیاری لازم است رعایت شود که در صورت عدم رعایت آن ها ممکن است هیچ گاه به نتیجه دلخواه و هدف قرارداد نرسیم یا این که حتی با پیگیری آن در دادگاه نیز به حق و حقوق قانونی خود نتوانیم دست پیدا کنیم. پس بهتر است که به یک وکیل تنظیم قراردادها یا وکیل دادگستری متخصص در امور قراردادها مراجعه نماییم.

    تنظیم انواع قراردادهای ملکی، مشارکت در ساخت و پیش فروش ساختمان، قراردادهای تجاری و قراردادهای مربوط به شرکت ها هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارد و قوانین و نکات حقوقی خاص در مورد هر کدام وجود دارد که لازم است هنگام تنظیم قرارداد در نظر گرفته شود. در این جا به ذکر برخی نکات فنی و حقوقی مهم در تنظیم قراردادها که البته در تخصص وکیل قراردادها است به طور اجمال اشاره ای می شود:

    عنوان قرارداد

    در ابتدا باید عنوان قرارداد مشخص باشد چرا که هر عنوان خاص برای قرارداد ارکان و قوانین خاص خود را دارد. پس اگر به یک وکیل دادگستری متخصص در امور قراردادها مراجعه کنید با توجه به هدفی که طرفین از تنظیم قرارداد دارند و با توجه به شرایط موجود عنوان مناسب را برای قرارداد انتخاب می کند.

    متن قرارداد

    •  مشخصات طرفین قرارداد به همراه آدرس و شماره تلفن اگر به وکالت یا نمایندگی قرارداد تنظیم می کنند حتما در قرارداد قید شود.
    • مبلغ قرارداد به طور واضح و روشن و بدون ابهام ذکر شود.
    • شروط ضمن عقد به شکل دقیق و روشن تنظیم شود زیرا شروط ضمن عقد بخش مهمی از قرارداد است  که می توان در آن مانورهای بسیاری داد تا تضمینات مناسب جهت اجرای قرارداد را پیش بینی کرد و همین طور شرایطی را که با وقوع آن ها، طرفین اختیار فسخ قرارداد را پیدا می کنند. اگر چکی بابت ضمانت به طرف مقابل می دهید تنها به خط زدن حواله کرد اکتفا نکنید و هم در خود قرارداد و هم در خود چک قید کنید غیرقابل انتقال به شخص ثالث.
    • کلمات مندرج در قرارداد باید در معنای حقوقی خود به کار روند و به شکل غیر مبهم و روشن باشند. به طور مثال به هم خوردن معامله، خلل وارد شدن در معامله معانی مبهمی هستند و در قانون چنین اصطلاحاتی وجود ندارد. بهتر است از اصطلاحات دقیق حقوقی که در متن قانونی هم آمده استفاده شود. اینجاست که تنظیم قرارداد توسط یک وکیل دادگستری کاملا ضروری به نظر می رسد.
    • بهتر است مواعد کاملا واضح و مشخص باشد یعنی بهتر است به جای این که گفته شود یک ماه پس از فلان تاریخ، دقیقا محدوده شروع و پایان مهلت مورد نظر مشخص شود تا در هنگام تفسیر قرارداد مشکلی پیش نیاید.

    نکته: عبارت یک ماه در قراردادها به معنی ۳۰ روز می باشد.

    تماس با وکیل دادگستری

    موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم  با بهره گیری از مشاوران حقوقی  و  وکلای متخصص و با تجربه خدمات حقوقی ویژه خود را در قالب ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت ، در خصوص تنظیم عقود و قراردادها و دعاوی ناشی از قرارداد ، به شرح ذیل ارائه می نماید:

    • مشاوره حقوقی در تنظیم ، تفسیر و پشتیبانی انعقاد کلیه قراردادها توسط تیم وکیل دادگستری مجرب در مذاکرات قراردادی و انعقاد قرارداد
    • پشتیبانی اجرای قراردادهای مستمر
    • مشاوره حقوقی و همچنین طرح و دفاع از کلیه دعاوی راجع به قراردادهای مربوط به مشارکت مدنی یا هر نوع قرارداد حاوی تعهد
    • مشاوره حقوقی در زمینه تفسیر و توصیف قراردادها
    • قبول و اجرای داوری در قراردادها داخلی و بین الملل
    • مشاوره حقوقی  در زمینه  انعقاد  کلیه  قرارداد های عمومی  و خصوصی ، و قرارداد های بین المللی
    • ابطال سند ، ابطال قرارداد ، فسخ قرارداد
    • و سایر دعاوی و مسایل  مربوط  به قراردادها
    • مشاوره حقوقی امور قراردادها

    نمونه قراردادها

    نمونه: «قرارداد بیع قطعی منقول»

    فروشنده

    فرزند…………… دارای شماره شناسنامه

    ……. ساکن……… صادره از …………………… متولد………………

    خریدار……………. فرزند… . . . . . …… دارای شماره شناسنامه. صادر از ………………… متولد …………… ساکن……..

    مورد معامله: تمامت شش دانگ یک دستگاه اتومبیل سواری از نوع……. مدل …………. دارای شماره شاسی…………… و شماره موتور……………. و به شماره شهربانی……………………………… با تمامی متعلقات و منصوبات منصوبه و غیر منصوبه در آن بدون استثناء ابتیاعی فروشنده به موجب سند قطعی شماره ………………. مورخ // ۱۳ دفتر خانه شماره ……………. شهرستان….. که دارای دفترچه مالکیت شماره ……………… صادره از اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان……….. می باشد.

    قیمت: مبلغ ………………. ریال رایج که تماما و نقدأ تسلیم فروشنده گردیده با قراره.

    کافه خیارات خصوصا خیار غبن هر چند فاحش از متبابعین اسقاط گردیده و به اظهار صیغه مبایعه قطعیه جاری گردیده و خریدار با رویت مورد معامله و وقوف کامل از مشخصات و احراز کمیت و کیفیت آن، قبول و اقرار تصرف مورد معامله نمود.

    تذکاریه: ۱۔ مالیات نقل و انتقال به موجب فیش شماره ………….. به بانک … شعبه…  تأدیه شده و گواهی عدم تخلف شماره….. رویت گردیده و مفاصای عوارض به موجب فیش شماره………….. ملاحظه و کلیه اوراق و مدارک تحویل خریدار شده است.

    ۲- بخشنامه شماره ۱۰/۱۳۰ – ۵۸/۱/۱۴ ثبت کل به خریدار تذکر داده شده است ولی مع الوصف مسئول شناسائی فروشنده گردیده. 

    ۳- فروشنده ضمن‌العقد خارج لازم متعهد به جبران غرامات وارده بر خریدار علاوه بر رد ثمن معامله در صورت کشف فساد در مورد معامله از تاریخ زیر به مدت ۱۰ سال شمسی گردید.

    این قرارداد در سه نسخه که هر سه در حکم واحد تنظیم، و به طرفین مبادله گردیده و برای از آن در بایگانی دفتر خانه و بنگاه معاملات ملکی خواهد بود.

    امضاء فروشنده

    امضاء خریدار

    مهر و امضاء دفترخانه اسناد رسمی

    مدیر بنگاه معاملات ملکی 

    مشاوره حقوقی امور قراردادها  مشاوره حقوقی امور قراردادها 

    مشاوره حقوقی امور قراردادها  مشاوره حقوقی امور قراردادها 

     

    این مطلب را به اشتراک بگذارید:

    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    LinkedIn

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مطالب مرتبط

    وکیل وصول دیه

    وکیل وصول دیه

    متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

    ادامه‌ی مطلب »