موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

درحال حاضر متداول ترین و مهم ترین شیوه پرداخت در معاملات که در دنیا متداول است روش پرداخت با شیوه اعتبارات اسنادی است.اعتبارات اسنادی تعهدی است که بانک گشایش کننده اعتبار بر عهده می گیرد تا در قبال اخذ اسناد معینی، مطالبات ذینفع یا فروشنده را بپردازد، یا برات وی را قبول نویسی کند یا حواله های درخواستی وی را پرداخت کند و یا بانک دیگری را مامور این عملیات نماید. این پرداخت یا از طریق برات ارزی (B/E) و یا اعتبارنامه (L/C) صورت میگرد.

اعتبارنامه (L/C) یا Letter of credit چیست؟

فرم قراردادی است که به موجب آن بانک بازکننده بنا به درخواست خریدار، بانک دیگری را که بانک ذینفع یا کارگزار نام دارد مجاز می دارد حداکثر تا پایان مدت تعیین شده، اسناد حمل کالاهای مورد معامله را به بانک تسلیم کند و آن بانک حداکثر تا میزان اعتبار را پرداخت نماید.بانک کارگزار سپس اسناد مزبور را جهت واگذاری به خریداری به خریداری برای بانک دستور دهنده ارسال می کند.

حمل و نقل بین المللی کالا

حمل و نقل بین المللی عبارت است از جا به جایی و حمل کالا از نقطه ای در داخل یک کشور به نقطه ای در داخل دیگر با رعایت قوانین مقررات حاکم بر آن.

شرکت حمل و نقل بین المللی

شرکت حمل و نقل بین المللی که در این آئین نامه اختصارا شرکت نامیده می شود عبارتست از یک شخصیت حقوقی که به منظور تصدی عملیات حمل و نقل بین المللی کالا شامل فعالیت های فورواردی ، کربری و یا تواما تشکلی خواهد شد.

بارنامه

سندی است قابل انتقال و مبین مالکیت کالا که حمل کننده یا نماینده وی پس از وصول کالا صادر می نمیاد و حاکی از حمل کالای معینی از یک نقطه(مبداء حمل) به نقطه دیگر(مقصد حمل) با وسیله حمل مورد توافق(کشتی- کامیون- راه آهن هواپیما و یا ترکیبی از آنها) در مقابل کرایه حمل معین می باشد.

راهنامه

سندی است که بموجب آن با رعایت ضوابط و مقررات مربطو ، صاحب کالا جهت ترخیص کالا  به گمرک معرفی شود.

راننده تحت پوشش

شخص حقیقی واجد شرایط رانندگی در حمل و نقل بین المللی است که به منظور فعالیت در امر حمل و نقل بین الملی کالا وابستگی به شرکت معینی، با یکی از شرکت ها قرارداد همکاری منعقد می نماید.

کالای گران قیمت

اقلام یا اجناس گران قیمت عبارتست از شمش طلا، مسکوکات، اسناد بهادار و قابل معامله ، سنگ های قیمتی، اجناس عتیقه ، عکس و نقاشی و آثار هنری، و اقلام مشابه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »